اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مدیرکل بهزیستی استان کرمان : نگران تعطیلی مراکز بهزیستی هستیم/ راه‌اندازی مرکز نگهداری سالمندان آلزایمری

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: نگران تعطیل شدن مراکز بهزیستی هستیم، زیرا هزینه‌های این مراکز بالاست و این در حالی‌ست که این مراکز جزو زیرساخت‌های اجتماعی کشور هستند و افرادی را زیرپوشش دارند و هرکدام از این ساختارها نباشد، یک فامیل را درگیر می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان : نگران تعطیلی مراکز بهزیستی هستیم/ راه‌اندازی مرکز نگهداری سالمندان آلزایمری

  به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا وحیدزاده امروز در حاشیه بازدید نماینده امام جمعه و شورای معاونین بهزیستی از مراکز تحت نظارت این سازمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۰۷ مرکز توانبخشی با رویکرد خدمات روزانه و شبانه‌روزی در استان کرمان فعالیت می‌کنند که ۵۳ مرکز شبانه‌روزی و ۵۳ مرکز روزانه است.

وی بیان کرد : مراکز توانبخشی بهزیستی بر اساس نیازها باید گسترش یابد و ناگزیریم مراکز را گسترش دهیم و برای اولین‌بار در کشور مرکز نگهداری سالمندان دچار آلزایمر کرمان افتتاح می‌شود و این مرکز تجهیز شده است که به‌زودی وارد فاز پذیرش می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ابراز داشت: مرکز معلولان جسمی حرکتی برای دختران با ظرفیت ۵۰ نفر برای نخستین‌بار در استان کرمان نیز تجهیز شده و در آینده‌ای نزدیک در شهر کرمان راه‌اندازی می‌شود.

وحیدزاده  با اشاره به اینکه مراکز بهزیستی با توجیه اقتصادی راه‌اندازی نمی‌شود، ادامه داد: این مراکز با توجیه اجتماعی و توسط سازمان‌های مردم‌نهاد راه‌اندازی و تجهیز می‌شوند و بخشی از هزینه‌ها هم از یارانه بهزیستی و مشارکت خانواده‌ها تامین می‌شود.

وی تصریح کرد:  نگران تعطیل شدن مراکز بهزیستی هستیم، زیرا هزینه‌های این مراکز بالاست و این در حالی‌ست که این مراکز جزو زیرساخت‌های اجتماعی کشور هستند و افرادی را زیرپوشش دارند و هرکدام از این ساختارها نباشد، یک فامیل را درگیر می‌کند.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمان خاطرنشان کرد:  تمام توان‌خواهان مراکز بهزیستی کرمان بومی استان هستند، مسؤولان مشکلات مراکز بهزیستی را پیگیری کنند.

 همچنین حجت‌الاسلام سید محمد جعفری نماینده امام جمعه کرمان نیز در حاشیه این بازدید بر لزوم ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین مجموعه بهزیستی و خیران تاکید کرد و گفت: بهزیستی می‌تواند با همکاری و مشارکت خیران مشکلات حوزه توانبخشی را برطرف کند.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از معلولیت ذهنی و جسمی باید آموزش‌های پزشکی و بهداشتی و فرهنگسازی غنی به زوج‌ها داده شود زیرا این معلولیت‌ها نشان‌دهنده محرومیت در بخش‌های آموزشی است.

جعفری همچنین از مسؤولان خواست از مراکز بهزیستی بازدید کنند تا با مشکلات این حوزه آشنا شوند و برای رفع آنها تلاش کنند.

وی اضافه کرد: بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی خود می‌توانند مساعدت‌هایی به مراکز نگهداری معلولان جسمی حرکتی داشته باشند.

 پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول