اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

افزایش اقبال نخبگان به صنعت رو به رشد گیاهان دارویی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی: در حال حاضر بیش از 800 شرکت با ماهیت‌های مختلف در زنجیره‌ ارزش صنعت گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی فعال هستند.

افزایش اقبال نخبگان به صنعت رو به رشد گیاهان دارویی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مهدی سیف سهندی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از جذب و ورود نخبگان به به صنعت گیاهان دارویی خبر داد. صنعتی کهن و دارای ارزش افزوده بالا که می‌تواند در دو حوزه اشتغال‌زایی و تولید ثروت در کشور نقش‌آفرینی کند.

ستاد هم برای افزایش تعداد شرکت ها و تیم‌های مستعد برای توسعه بازار بومی و جهانی گیاهان دارویی تلاش می کند تا تسهیلات و خدمات ارائه شده به آنها را افزایش دهد و هدفمند کند. کمک به جذب سرمایه و توسعه‌ بازار این مجموعه‌ها از جمله اقداماتی است که در این زمینه مدنظر قرار دارد.

این تلاش‌ها منجر به تمایل و ترغیب ورود و فعالیت بیشتر نخبگان در صنعت گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی شده و سهم این صنعت از تولید ناخالص ملی را افزایش داده است. ایران به‌عنوان مهد گیاهان دارویی شناخته می‌‌شود اما در رابطه با ترویج و توسعه این صنعت به‌اندازه کافی کار نشده، احیای صنعت کهن طب سنتی و گیاهان دارویی در کشور با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ممکن است. به همین دلیل معاونت علمی به دنبال جذب و حمایت از نخبگانی است که بتوانند به رونق بازار این صنعت کمک کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول