به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید گلشنی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در دیدار با اعضای هیات رئیسه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان با بیان اینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تبلور واگذاری نظارت به خود مردم است، اظهار کرد: آحاد مردم، بهترین ناظر بر بازار بوده و میتوانند در جلوگیری از بروز تخلفات صنفی بسیار موثر باشند.
رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه افزایش روحیه مطالبهگری و جلوگیری از تضییع حقوق باید در میان مردم نجیب زنجانی فرهنگ سازی شود، افزود: افزایش برخوردهای تعزیراتی اگر چه تاثیرات خود را به همراه دارد ولی متاسفانه منجر به کاهش محسوس تخلفات نشده است.
گلشنی تاکید کرد: مردم به حق انتظار پاسخگویی و تسریع در رسیدگی به درخواستها و شکایات خود را دارند.
رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: استفاده از ابزارهای هوشمند و بهروزرسانی سامانههای نظارت بر بازار در دستور کار قرار دارد و از سال آینده عملیاتی میشود.
وی با بیان اینکه واسطهگری یکی از ارکان اصلی بازار و توزیع کالا است، ادامه داد: باید مراقبت شود که این مهم محملی برای سوء استفاده برخی با عنوان دلالی نشود.
گلشنی تاکید کرد: انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید در مسیر توسعه فعالیتهای خود گام بردارد و در این راستا اداره کل صمت استان برنامهریزی لازم و مناسب برای تامین نیازهای سختافزاری و نرمافزاری آن را انجام خواهد داد.
شایان ذکر است، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سال 88 و با استناد به قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگات تشکیل و انجمن استانی آن در زنجان در سال 1389 شکل گرفت.
انتخابات این انجمن هر چهار سال یکبار برگزار و در حال حاضر سومین دوره خود را طی میکند و این انجمن مردم نهاد بوده و در حال حاضر 300 نفر عضو دارد.
پایان پیام/73004