اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

افزایش پرداخت وام دانشجویی در سال گذشته

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در سال گذشته به ۲۵۰ هزار نفر فقط در یک ترم وام تحصیلی تعلق گرفته است، این مساله جزو اقداماتی است که می‌توان آن را به عنوان کار مثبت در راستای رفاه دانشجویی برشمرد.

افزایش پرداخت وام دانشجویی در سال گذشته

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: تعداد درخواست‌های وام دانشجویی امسال زیاد بود و وامی که این ترم به دانشجویان پرداخت کردیم تاکنون بالای ۵۰۰ میلیارد تومان است در صورتی که این مبلغ در صندوق رفاه دانشجویان در یک ترم تا به امروز پرداخت نشده  بود.

وی افزود: سقف بالای ۵۰۰ میلیارد تومان برای وام دانشجویی برای اولین بار در زمینه تحصیلی، مسکن، ودیعه مسکن، شهریه و وام‌های ضروری اتفاق افتاده است و سعی کردیم به صورت قابل توجهی متفاوت‌تر عمل کنیم.

گنجی درباره تفاوت‌ها گفت: این تفاوت‌ها در مبلغ وام و تعداد وام گیرندگان است، به طور مثال وام تحصیلی  در کل سال گذشته  از۱۸۰ هزار نفر به ۲۵۰ هزار نفر فقط در یک ترم تعلق گرفته است و جزء اقداماتی است که می‌تواند به عنوان کار مثبت در راستای رفاه دانشجویی صورت گرفته باشد.

وی افزود: قانون حمایت از جوانی جمعیت برای کسانی که متاهل هستند و متاهل می‌شوند، وام ودیعه مسکن و بودجه آن امسال در مجلس  تدارک دیده شد، ولی اختیار آن  به ستاد ملی جمعیت داده شده تا آن‌ها  تقسیم کنند که این  تقسیم بندی انجام شده است و به امید خدا اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌ به امید خدا به زودی ماده ۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را اجرایی خواهیم کرد و مبلغی که ستاد جمعیت تصمیم گرفته به سازمان ابلاغ کرده و به محض اینکه به ما ابلاغ شود آن را اجرایی می‌کنیم و  امیدواریم باعث شود دانشجویان ما به راحتی خانه بگیرند و به تحصیل خود ادامه دهند.

پایان پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول