اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| بوسه نماینده مجلس به دستان زحمتکش کارگر/ مهربانی یک معلول ذهنی به خبرنگار

زندگی در خیالات را تمام کنید. خیالات تنها ابزاری برای حال خوب موقت شما هستند. بی خیال حسرت خوردن و چرتکه انداختن شوید. از همین کسی که حالا هستید راضی باشید و خودتان را دوست داشته باشید و تلاش‌تان را مضاعف کنید برای آینده‌ای بهتر.

خبر خوب| بوسه نماینده مجلس به دستان زحمتکش  کارگر/ مهربانی یک معلول ذهنی به خبرنگار

گروه خبر خوب: زندگی کردن در خیالات را تمام کنید. خیالات تنها ابزاری برای حال خوب موقتی شما هستند. بیخیال حسرت خوردن و چرتکه انداختن شوید. از همین کسی که حالا هستید راضی باشید و خودتان را دوست داشته باشید. البته منظورمان این نیست که رشد نکنید و دست از تلاش بردارید. صدالبته که هر روز باید برای بهتر شدن‌تان جلو بروید و بهترین نوع خودتان باشید اما به خودتان اعتماد داشته باشید. بسیاری از مشکلات و احساسات منفی که ما در طول زندگی خود با آن‌ها درگیر هستیم ناشی از نداشتن حس خوب به خودمان است.

شما اگر حال‌تان  خوب باشد و خودتان را  قبول داشته باشید آن وقت است که هم می‌توانید به دیگران عشق بورزید و هم برای حال خوب جامعه‌تان مفید باشید و پیشرفت کنید.

البته شما که، حتما خودتان را دوست دارید چرا که هر روز خواندن خبرهای خوب را به وجود نازنینتان هدیه می‌کنید! به رسم همیشه، پیشکش نگاهتان.

مهربانی یک معلول ذهنی به خبرنگار صداوسیما!  

با اجازه شما اولین بخش از خبرخوب‌مان را اختصاص بدهیم به تقدیر از یک خبرنگار عزیز!  البته خدایی نکرده شما فکر نکنید بحث پارتی‌بازی و این حرف‌هاست. نه! همه این بسته‌های خبرخوبی که صبح به صبح تقدیم نگاه‌تان می‌شود به جز آن‌ خبرهایی که مردم لطف می‌کنند و برایمان می‌فرستند، حاصل نگاه زیبای خبرنگارانی‌است که زیبایی‌ها و مهربانی‌ها را ثبت می‌کنند. پس بگذارید به پاس این نگاه قشنگ اولین خبرخوب‌مان از جامعه خبرنگاری باشد. 

خبرنگار صداوسیماست و این بار قرار است از آسایشگاه معلولان کم توان ذهنی در قم گزارش بگیرد. میکروفن را گرفته مقابل یکی از مددکاران و دارد مصاحبه می‌کند. البته این تنها چیزی است که ما می‌بینیم. راستش را بخواهید. حواسش را جمع و جور کرده که میان کلماتش تپق نزد. همینطور که مشغول پرسیدن سوال است،توی ذهنش دارد سوال بعدی را جفت و جور می‌کند. میکروفن در دستش سنگینی می‌کند. گوشه ذهنش هم این جمله تصویربردار را نگه داشته که این‌پا و آن پا نکند و یک وقت نیاید وسط کادر! فکر خانه و بچه و شام و ناهار را هم بگذارید کنارش. از آن سمت هم یک معلول ذهنی می‌آید سمتش، درست وسط مصاحبه. نمی‌گوید کسی او را ببرد یا  دوباره مصاحبه را ضبط کنند. آغوشش را باز می‌کند به روی او و همانطور که حواسش را سپرده به کارش دست‌نوازش روی سر این دختر معلول ذهنی می‌کشد! اصلا چه بگویم، خودتان ببینید و کیف کنید! 

 

 

دانش‌بنیان‌ها دل کشاورزان را شاد کردند!

کمتر روزی پیدا می‌شود که ما بسته خبرخوب داشته باشیم  و خبری از دانش‌بنیان‌ها نباشد. هر روز هم یک چیز جدید و البته با قابلیت‌های شگفت‌انگیز. حالا هم که باعث شادی دل کشاورزان زحمتکش و عزیز کشورمان شدند. 
پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان کود زیستی جدیدی را ابداع کرده‌اند که از بین‌برنده بیماری‌های خاک و ریشه گیاهان است و جایگزین سموم کشاورزی خواهد شد. حتی این کود قابلیت آن را دارد که بیماری‌هایی که از طریق سموم کنترل نمی‌شوند را به طور کامل از بین ببرد. تولید محصولات کشاورزی را بالا می‌برد و باعث افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی می‌شود. البته مقرون به صرفه هم هست تا تهیه آن فشاری را بر کشاورزان متحمل نکند.

 

عملیات نجات گاو دریایی

می‌دانستید گاو دریایی هم داریم! آن هم چقدر خوشگل و کمیاب. اسم دیگرش هم «دوگونگ» است اما شما همان گاو دریایی صدایش بزنید. این «دوگونگ» جزو گونه‌های پستاندار دریایی بسیار کمیاب خلیج‌فارس است که البته روی کره‌زمین فقط دو زیستگاه دارد یکی در استرالیا و یکی هم در همین خلیج تا ابد فارس خودمان. این را خودم هم نمی‌دانستم میان خبرهای بوشهر خبرگزاری فارس می‌گشتم که دیدم کاکو گاو دریایی هم داریم.
البته این گاو دریایی هم داستان دارد.صیادان چند روز پیش برای صید به دل خلیج فارس می‌زنند که تورشان سنگین می‌شود. خیال می‌کنند لاستیک یا چیز دیگری میان تورشان افتاده. تور و صید را تا لب ساحل به هر زحمتی که شده می‌آورند و متوجه یک گاو دریایی 80 کیلویی می‌شوند. تمام سرمایه صیادان همان تور ماهیگیری است و لنجی که گاه صاحبش هستند و گاه نه. فکر می‌کنید چه می‌کنند؟ تورشان را پاره  و تکه تکه می‌کنند تا دوگونگ  آزاد شود بعد آرام آرام هدایتش می‌کنند تا بزند به دل خلیج! دم این دریادلان گرم که خبرخوب امروزمان را به مهربانی‌شان گره زدند.
راستی شماهم گاهی سری به صفحه استان‌های خبرگزاری بزنید و چرخی در ایران‌مان بخورید. استان‌های کشورمان پر است از زیبایی‌هایی که شاید هنوز از آنها بی‌خبریم مثل همین گاو دریایی جان کمیاب خلیج نشین! 

 

بوسه نماینده مجلس به دستان زحمتکش یک کارگر 

به عنوان خبر آخر بسته امروزمان باید به عرض‌تان برسانم که « علیرضا اسلامیان»، نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری برای بازدید و پیگیری روند پروژه آبرسانی، سری به  طرح‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری زدند. این نماینده مجلس برای تشکر و قدردانی از اینکه پروژه حتی در روزهای تعطیل و سرد و برفی نیز فعال است، دست یکی از کارگران زحمتکش را به نیابت از همه  عوامل تامین کننده آب شرب بوسه زد و از کارگران مشغول به کار تشکر کرد. 

 

 

خودمان را از چشم خدا نیندازیم!

اگر یک دفعه خدایی نکرده شصت‌مان خبردار شود که خدا دوست‌مان ندارد چه حالی می‌شویم؟! رو راست باشیم از هر که و هرجا که ناامید می‌شویم. دلمان که تنگ می‌شود و روزگار سخت، باز تنها دلخوشی‌مان برای نفس کشیدن همین است که خداوند مراقب‌مان است و بندگانش را دوست دارد. اصلا اگر دوست‌مان نداشته باشد که در دلمان واویلاست. حقیقت این است که خداوند متعال رحیم و مهربان است اما ما نباید خودمان را از چشم این رحیم و مهربان بیندازیم. چرا که خود می‌گوید:« وکُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ ﴿اعراف/۳۱﴾ بخورید و بیاشامید و اسراف نکنید؛ زیرا خدا اسراف کنندگان را دوست ندارد.» 
کاش از این به بعد وقتی آب را همینطور شرشر باز می‌گذاریم. اضافه غذایمان را دور می‌ریزیم، نعمتی را حیف و میل می‌کنیم و منابع طبیعی‌مان را هدر می‌دهیم یادمان باشد نکند از چشم خدا بیافتیم!

 

*خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوب‌تان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتس‌اپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول