اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تاکید امارات بر اولویت همکاری با سوریه در تولید انرژی

وزیر انرژی امارات در دیدار با همتای سوری خود بر اولویت کشورش برای همکاری با دمشق در تولید برق تاکید کرد.

تاکید امارات بر اولویت همکاری با سوریه در تولید انرژی

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از سانا، «غسان الزامل» وزیر برق سوریه روز پنجشنبه با «سهیل بن محمد المزروعی» وزیر انرژی و زیرساخت امارات در ابوظبی دیدار  و با وی درباره روابط دوجانبه و مسائل مربوط به تولید انرژی گفت‌وگو کرد.

الزامل در حاشیه نمایشگاه هفته پایداری ابوظبی ۲۰۲۳  با همتای امارات خود دیدار کرد و در آن به شرایط سخت کنونی برای تولید برق در سوریه در نتیجه اقدامات اجباری یکجانبه غرب و کمبود انرژی در این کشور پرداخت.

وزیر سوری گفت: در نتیجه تحریم‌ها و اشغالگری آمریکا علیه سوریه تولید برق در این کشور از ۱۰ هزار مگاوات قبل از جنگ به حدود دو هزار مگاوات در حال حاضر شده کاهش پیدا کرده است.

وزیر انرژی امارات نیز به نوبه خود بر اهمیت روابط برادرانه ابوظبی با سوریه و اولویتی که کشورش برای آن قائل است، تاکید کرد.
این دو وزیر همچنین بر اهمیت بهره برداری از بسترهای بین المللی برای رساندن صدای سوریه در دستیابی به انرژی پاک به عنوان یک حق انسانی تاکید کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول