اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آماده‌باش ۱۰ تیم «توانا» در چهارمحال و بختیاری/ خانم‌های علاقه‌مند آموزش امداد و نجات می‌بینند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: 10 تیم‌ «توانا» متشکل از خواهران امدادگر و آموزش‌دیده در شهرستان‌های استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

آماده‌باش ۱۰ تیم «توانا» در چهارمحال و بختیاری/ خانم‌های علاقه‌مند آموزش امداد و نجات می‌بینند

مسعود مثنوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: تیم‌های «توانا» تیم‌های امداد و نجات خواهران در جمعیت هلال احمر هستند که مجموعا به ۱۰ تیم در کل استان می‌رسند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مرکز استان مجموعا ۶۰ نفر نیروی نجاتگر آموزش‌دیده دارد، افزود: در هر شهرستان یک تیم توانا شامل خواهران نجاتگر آماده خدمت‌رسانی است.

وی ادامه داد: اعضای این تیم‌ها آموزش‌های تخصصی اسکان، تغذیه، حمایت روانی، جاده و پیش‌بیمارستانی را گذرانده‌اند و در کلیه مانورها و برنامه‌های توان‌افزایی از وجود این امدادگران استفاده می‌شود.

مثنوی به برخی از عملیات‌هایی که تیم‌های توانا در آن شرکت داشتند اشاره کرد و گفت: زلزله بازفت، سیل مرداد ماه اخیر به‌ویژه در روستای بارده، طرح امداد و نجات نوروزی همه ساله و سقوط هواپیمای ترکیه‌ای که با توجه به خانم و مسلمان بودن همه سرنشینان این هواپیما برای امدادرسانی از تیم توانا استفاده شد.

وی ادامه داد: در برف اخیر نیز یک تیم ۵ نفره در شهر شلمزار واقع در شهرستان کیار خدمت‌رسانی و سه خودرو را رهاسازی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان توضیح داد: در کلیه حوادث و بحران‌ها نظیر سیل، زلزله و بلایای طبیعی از ظرفیت این تیم‌ها جهت اسکان اضطراری آسیب‌دیدگان با عنوان تیم اسکان، توزیع اقلام امدادی، تیم درمانی با عنوان پیش‌بیمارستانی و تیم حمایت روانی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه سابقه تشکیل تیم‌های توانا به بیش از ۱۰ سال برمی‌گردد، بیان داشت: همه خواهران علاقمند به فعالیت‌های امدادی، می‌توانند با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر، در دوره‌های آموزشی شرکت و پس از فراگیری آموزش‌های تخصصی امداد و نجات به عنوان عضو تیم توانا در عملیات‌های امدادی خدمت‌رسانی کنند.

پایان پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول