اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

تشویق‌ بیمه‌‌‌ها به شراکت با شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان/ فضای فناوری بیمه رقابتی می‌شود

قائم مقام بیمه مرکزی گفت: فناوری‌های بیمه‌ای باید به گونه‌ای باشد که مردم و مشتریان شرکت‌های بیمه از آن به خوبی برخوردار شوند و ما برای استفاده هر چه بیشتر شرکت‌ها از این فناوری‌ها، آنها را تشویق و ترغیب می‌کنیم.

تشویق‌ بیمه‌‌‌ها به شراکت با شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان/ فضای فناوری بیمه رقابتی می‌شود

مجید مشعل‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که شرکت‌های بیمه‌ای معمولاً فناوری‌های نوین و برنامه‌های کاربردی دیجیتالی در برنامه‌های هفته‌های پویش فناوری معرفی می‌کنند اما آیا این فناوری‌ها در عمل به مشتریان و مردم ارائه می‌شود؟ بیان کرد: فناوری‌‌هایی که شرکت‌های بیمه ارائه می‌کنند در 90 درصد شرکت‌های بیمه، جاری است و حرکت‌های نوآورانه در اغلب شرکت‌های بیمه‌ای اجرا می‌شود و شرکت‌ها در به کارگیری این حرکت‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

* شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان و فناوری را به شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای متصل می‌کنیم‌

وی در پاسخ به اینکه برنامه بیمه مرکزی در موضوع ‌آینده فناوری‌های بیمه‌ای چیست؟ اظهار داشت:‌ این فناوری‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم و مشتریان شرکت‌های بیمه‌ای از آن برخوردار شوند و ما برای استفاده هر چه بیشتر شرکت‌ها از این فناوری‌ها، آنها را تشویق و ترغیب می‌کنیم و حمایت‌های معنوی از فناوری‌های دیجیتال مانند هوش مصنوعی اعمال می‌کنیم، ما به سمت استفاده از فناوری‌های نو در آینده می‌رویم و تلاش می‌کنیم شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان و فناوری را به شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای متصل کنیم.

قائم مقام بیمه مرکزی اضافه کرد: وقتی یک ایده‌ای تجاری‌سازی می‌شود، نمونه‌ای از آن به شرکت‌های دیگر هم اعلام می‌شود، البته برخی فناوری‌های نو منشأ خارجی دارد و برخی از فناوری‌ها نیز متناسب زیست‌بوم صنعت بیمه داخلی طراحی می‌شوند. 

مشعل‌چی اظهار داشت: ما از تلفیقی از دانشِ فناوری سایر کشورها و دانش بومی استفاده می‌کنیم که موجب بروز ایده‌هایی مانند قلک بیمه‌ای می‌شود؛ در این ایده با همکاری یکی از بانک‌ها کشور ‌به عنوان مثال سه رقم یا چهار رقم پایانی حساب‌های بانکی افراد، با اجازه آنها برداشت‌ و برای صاحبان حساب، بیمه عمر و پس‌انداز خریداری می‌‌شود که در مجموع این ارقام کوچک تبدیل به یک رقم بزرگ می‌شود که عایدی آن به صاحب حساب برمی‌گردد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول