اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

3 درصد سهام پالایش نفت تهران یک‌جا واگذار می‌شود

3 درصد از سهام پالایش نفت تهران که دراختیار صندوق سرمایه‌گذاری پالایش یکم قرار دارد، به صورت یکجا در بورس واگذار می‌شود.

3 درصد سهام پالایش نفت تهران یک‌جا واگذار می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم به عنوان دارنده 3 درصد از کل سهام شرکت پالایش نفت تهران در نظر دارد، تعداد 8 میلیارد و 250 میلیون سهام خود را به صورت یکجا و نقد از طریق بورس اوراق بهادار تهران واگذار کند.

براساس اطلاعیه عرضه سهام عمده غیرمدیریتی که از طریق بورس منتشر شده، شرکت پالایش نفت تهران دارای در مجموع تعداد 275 میلیارد سهم است که صندوق پالایشی یکم در نظر دارد تعداد 8 میلیارد و 250 میلیون سهم معادل 3 درصد از سهام در اختیار خود را به قیمت پایه هر سهم 4 هزار و 896 ریال به شکل یکجا و نقد در تاریخ 9 بهمن ماه در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران عرضه کند.

ارزش روز پالایشگاه تهران با احتساب ارزش پایه هر سهم 4896 ریال به یک میلیون و 136 هزار و 400 میلیارد ریال ( معادل 134 هزار میلیارد تومان) می‌رسد.

به گزارش فارس، صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم به عنوان دومین صندوق سرمایه‌گذاری دولتی در بورس در مردادماه سال 99 راه‌اندازی شد که طی آن، باقیمانده سهام دولت در 4 شرکت پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، پالایشگاه اصفهان و پالایشگاه تبریز به قیمت هر واحد سرمایه‌گذاری 10 هزار تومان به مردم ارائه کرد، اما بعد از آن چون بازار روند ریزشی به خود گرفت، ارزش واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق هم رو به کاهش نهاد و اکنون بعداز 2.5 سال انتظار هنوز به قیمت 10 هزار و 11 تومان رسیده، که نسبت به تورم حاصل شده هنوز عقب است و اکنون اعلام شده است که صندوق پالایشی درنظر دارد 3 درصد از سهام دراختیار خود در پالایشگاه تهران را به شکل نقدی و یکجا عرضه کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول