اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وجود ۸ هزار زندانی جرائم غیرعمد در کشور/ کمک ۴۰ میلیارد تومانی به خانواده‌های زندانیان سمنان

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور از وجود هشت هزار زندانی جرائم غیرعمد در کشور خبر داد و گفت: خیران بیش از ۴۰ میلیارد تومان به خانواده‌های زندانیان نیازمند در استان سمنان کمک کردند.

وجود ۸ هزار زندانی جرائم غیرعمد در کشور/ کمک ۴۰ میلیارد تومانی به خانواده‌های زندانیان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمود ضیایی‌فرد، معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور عصر امروز در آیین آزادسازی زندانیان استان سمنان در سالن همایش دادگستری این استان اظهار کرد: در سالروز شهادت سردار سلیمانی و به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) ریاست دستگاه قضایی کشور دستوری به مقامات قضایی دادند که تمام پرونده‌ها پالایش شوند و کسانی که می‌توانند از ارفاقات قانونی برخوردار شوند، اقدامات لازم برای آنان اعمال شود.

وی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی و ولادت حضرت زهرا (س) برکات زیادی داشت که در این ایام شامل حال زندانیان شد، افزود: با پیگیری‌های مقامات قضایی در استان‌ها افراد زیادی از این عفو عمومی برخوردار شدند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور با اشاره به اینکه امروز نیز در استان سمنان به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س)، آیین آزادسازی زندانیان در حال برگزاری است، تصریح کرد: در سراسر کشور شاهد آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد هستیم و این روند ادامه خواهد داشت.

ضیایی‌فرد با بیان اینکه این جلسات به‌نوعی تقدیر از مردم و کسانی است که در راه آزادی زندانیان گام برداشته‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سخت کنونی، مردم ایران با تمام مشکلاتی که دارند، در راه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گام‌های زیادی برداشته و یاری‌رسان دستگاه قضایی هستند.

وی با اشاره به اینکه در استان سمنان از ابتدای سال تاکنون بیش از 40 میلیارد تومان کمک به خانواده زندانیان نیازمند شده است، عنوان کرد: این اقدام نشان از مردم‌دوستی این استان و کمک‌رسانی به یکدیگر توسط مردم این استان دارد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه در کل کشور هشت هزار زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌ها حضور دارند، ادامه داد: این عدد صرفاً تعداد زندانیان جرائم غیرعمد در کشور است که نیازمند کمک مردم و خیران استان‌های مختلف هستند.

ضیایی‌فرد با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما در حوزه اصلاح و تربیت زندانی این است که حین تحمل حبس زندانی اصلاح شود، خاطرنشان کرد: در این راستا با توجه به تأکید رئیس سازمان زندان‌های کشور در حوزه اشتغال تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم با ایجاد اشتغال مناسب برای زندانیان، آنها را از کار گذشته خود اصلاح کرده و به آغوش خانواده بازگردانیم.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول