اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی: فرماندار فلوریدا بایدن را شکست خواهد داد

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 در مقابل فرماندار فلوریدا شکست خواهد خورد.

نظرسنجی: فرماندار فلوریدا بایدن را شکست خواهد داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که مشکل‌سازترین رقیب «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 ایالات متحده، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیست که در ماه نوامبر نامزدی خود را برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا اعلام کرد بلکه وی در مقابل «ران دسانتیس» فرماندار فلوریدا شکست خواهد خورد.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی مؤسسه اطلاعاتی «دابلیو پی ای» که در هفته اول ژانویه 2023 برگزار شده است، نشان می‌دهد که اگر همین فردا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شود، بایدن به راحتی ترامپ را شکست خواهد داد اما در مقابل دسانتیس شکست می‌خورد.

طبق این بررسی که در بین یکهزار و 35 فرد بزرگسال آمریکایی انجام گرفته است، 49 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی بایدن را به ترامپ ترجیح می‌دهند اما اگر رقابت انتخاباتی بین بایدن و دسانتیس برگزار شود، فرماندار فلوریدا می‌تواند با نتیجه 45 درصد در مقابل 42 درصد، بایدن را شکست دهد.

این بررسی همچنین در ارتباط با میزان رضایتمندی رأی دهندگان از بایدن، ترامپ و دسانتیس نشان داد که 38 درصد از رأی دهندگان از دسانتیس ناراضی بودند و این در حالی است که میزان نارضایتی از بایدن 55 درصد و میزان نارضایتی از ترامپ 60 درصد بود.

 طبق این گزارش، نتایج این بررسی‌ها، روندهای گسترده‌ای را که محققان در ماههای اخیر شاهد بودند، دنبال می‌کند به طوریکه دسانتیس پس از انتخاب مجدد در انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر، محبوبیت خود را در مقابل ترامپ افزایش داد و ترامپ نیز درگیر چندین فساد و شکایت شد و از طرف دیگر بایدن پس از آن موفق شد تا حدودی محبوبیت خود را بازیابی کند که حزب وی در انتخابات میان دوره‌ای آن‌طور که انتظار می‌رفت متحمل شکست شدید نشد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان بر این باورند که احتمال می‌رود دسانتیس به این دلیل محبوبیت بیشتری در مقابل بایدن و ترامپ داشته باشد که از آن دو فرد جوان‌تر است به طوریکه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024، بایدن 82 سال و ترامپ 78 سال خواهد داشت اما دسانتیس در آن زمان 46 ساله خواهد بود.

از بین سه فرد مذکور، تنها ترامپ رسماً نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 اعلام کرده است و بایدن گفته است که اگر از نظر جسمی و ذهنی مشکلی نداشته باشد، مجدداً در انتخابات شرکت خواهد کرد و احتمال می‌رود که دسانتیس نیز اواخر امسال نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا اعلام کند.

خبرنگار: سیدمیثم یعقوبی مقدم

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول