اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی گنبدکاووس منوط به تامین زمین توسط مسئولان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان در صورت تامین زمین توسط مسئولان شهرستان گنبدکاووس آمادگی احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی دارد.

احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی گنبدکاووس منوط به تامین زمین توسط مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس سعید گل فیروزی در نشست خبری خبرنگاران شرق گلستان اظهار کرد: طبق آخرین نیازسنجی در ابتدای سال، شهرستان گنبدکاووس نیاز به یک بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی دارد که در مرحله نخست باید زمین این بیمارستان تامین و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با رایزنی های انجام شده تاکنون چند منطقه در شهر گنبدکاووس برای احداث زمین جانمایی و معرفی شده که متاسفانه یا معارض داشته و یا استانداردهای خاص احداث بیمارستان را نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: اخیرا نیز تفاهم نامه ای بین دانشگاه علوم پزشکی گلستان و شهرداری منعقد شد و قرار بود زمینی  به این منظور در اختیار دانشگاه قرار گیرد که متاسفانه این زمین نیز دارای معارض بود.

وی ادامه داد: هر تخت بیمارستانی بدون تجهیز حدود سه میلیارد هزینه دارد و برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تختوابی به بیش از یک هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز بوده که در صورت تامین زمین از ظرفیت  منابع ماده ۲۰، ماده ۲۳، مصوبات سفر دوم رئیس جمهور و خیرین برای احداث ان استفاده خواهیم کرد

وی ادامه داد: برای راه اندازی بخش هایی مانند مجتمع درمانی، ستاد ۱۱۵، فضای آموزشی و غیره به ۱۰ هکتار زمین نیاز است. تامین زمین بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی گنبدکاووس نیاز به همت جدی فرماندار، مسئولان و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی دارد.

گل فیروزی گفت: برای مولدسازی حوزه سلامت تلاش داریم تا فضاهای بخشی از بیمارستان های فرسوده که قابل استفاده نیست را با مجوز و تایید وزارت بهداشت و درمان و دولت سیزدهم تغییرکاربری داده و پس از فروش برای اعتبارات حوزه سلامت همان شهرستان هزینه شود.به طور مثال بخشی از فضای بیمارستان طالقانی گنبدکاووس  برای تامین بخشی از اعتبارات بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی شهرستان تغییر کاربری می شود.

وی با تاکید بر کمک های خیرخواهانه نیکوکاران گنبدی در حوزه سلامت و درمان شهرستان بیان کرد: خوشبختانه نیکوکاران گنبدی از جمله حاج محمد شهرکی فعالیت های خیرخواهانه خوبی در حوزه سلامت و درمان چه قبل و یا بعد از شیوع بیماری کرونا داشته و راه اندازی آنژیوگرافی و عمل جراحی قلب باز شهرستان گنبدکاووس در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) مرهون تلاش های این نیکوکار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان درخصوص آموزشی شدن بیمارستان های گنبدکاووس ابراز کرد: در گام نخست ایجاد زیرساخت های لازم برای آموزشی شدن بیمارستان های گنبدکاووس نیاز بود که با تخصیص اعتبار بیش از یک میلیارد تومان در این نوزه، زیرساخت های لازم آماده شد.

وی یادآور شد:  تامین نیروی انسانی  عضو هیات مدیره دانشگاه از دیگر شروط آموزشی شدن بیمارستان های گنبدکاووس بود که این نیروها نیز تامین شد و در صورت پذیرش و جذب دانشجو در شهر گنبدکاووس ما شاهد اخذ مجوز و اموزشی شدن بیمارستان های گنبدکاووس خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول