اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ماده پروبیوتیک از عفونت خطرناک باکتری جلوگیری می‌کند

استافیلوکوکوس اورئوس گونه‌ای باکتری موجود در بدن انسان است که می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند؛ اما یک ماده پروبیوتیک می تواند به مقابله با عفونت های ناشی از آن کمک کند.

ماده پروبیوتیک از عفونت خطرناک باکتری جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، اگر باکتری استافیلوکوکوس اورئوس وارد قسمت حساسی از بدن شود، می‌تواند شرایط خطرناکی ایجاد کند. یک کارآزمایی بالینی جدید نشان داده که می‌توان از یک ماده پروبیوتیک برای نابودی این باکتری در بدن انسان استفاده کرد و خطر عفونت را بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها کاهش داد.

استافیلوکوکوس اورئوس را می توان در بینی، روده و روی پوست بسیاری از افراد یافت و در این شرایط بی ضرر است. اما اگر این باکتری وارد زخم، جریان خون، ریه ها و غیره شود، می تواند باعث عفونت های جدی شود. نکته مهم تر اینکه باکتری مذکور مقاومت فزاینده‌ای نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها دارد و حتی به یک عفونت شایع بیمارستانی تبدیل شده است.

کاهش جمعیت این باکتری در بدن راهی برای کاهش خطر ابتلا به عفونت های جدی است، اما انجام این کار با استفاده از آنتی بیوتیک ها ایده آل نیست زیرا می تواند مقاومت دارویی را تقویت کند و همچنین باکتری های خوب روده را از بین ببرد.

در یک مطالعه جدید، محققان موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID) در آمریکا استفاده از پروبیوتیک‌ها را بررسی کردند. در مطالعات قبلی، این گروه دریافته بود مولکول‌های خاصی که توسط باکتری دیگری به نام باسیلوس سوبتیلیس تولید می‌شوند، با سیستم حسی استافیلوکوکوس اورئوس تداخل کرده و از رشد این باکتری جلوگیری می‌کند. باسیلوس سوبتیلیس در حال حاضر به عنوان یک پروبیوتیک انسانی استفاده می شود.

در کارآزمایی بالینی مرتبط، مشخص شد افرادی که پروبیوتیک مذکور را دریافت کردند، شاهد کاهش 96.8 درصدی جمعیت استافیلوکوکوس اورئوس در روده خود، و کاهش 65.4 درصدی آن در بینی خود بودند.

این روش می‌تواند یک درمان پیشگیرانه مؤثر برای افرادی باشد که در معرض خطر بالاتر ابتلا به عفونت استافیلوکوکوس اورئوس هستند. از آنجایی که باسیلوس سوبتیلیس به طور گسترده به عنوان یک پروبیوتیک استفاده می شود، برای استفاده طولانی مدت بسیار ایمن تر از آنتی بیوتیک ها است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول