اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

از خامس تا اوزیل و کاوانی؛ الماس‌هایی که جام جهانی سکوی پرتاب‌شان شد

درخشش در جام جهانی برای برخی از بازیکنان باعث شد تا آن‌ها به تیم‌های برتر اروپایی بروند.

از خامس تا اوزیل و کاوانی؛ الماس‌هایی که جام جهانی سکوی پرتاب‌شان شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در حالی که پیش از جام جهانی کمتر کسی با بازیکنی به نام «وات وگهورست» آشنایی داشت، اما درخشش و البته حواشی او در بازی هلند و آرژانتین باعث شد چشم منچستریونایتد او را بگیرد و این مهاجم ۳۰ ساله هلندی حالا در اولدترافورد حضور دارد.

رسانه انگلیسی «بی‌بی‌سی» به همین دلیل به سراغ برخی از بازیکنان کم‌تر شناخته‌شده‌ای رفته که در پی درخشش در جام جهانی توانستند به تیم‌های برتر اروپا بروند و نامی برای خود دست و پا کنند.

«خامس رودریگز» هافبک کلمبیایی تیم موناکو در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل عملکرد درخشانی داشت و با گلزنی‌های پیاپی برای تیم ملی کشورش، کفش طلای مسابقات را از آنِ خود کرد. رودریگز پس از جام جهانی با ۷۱ میلیون پوند که در آن زمان چهارمین انتقال گران‌قیمت تاریخ بود، به رئال مادرید رفت.

«مسوت اوزیل» ۲۱ ساله و ستارگان جوان تیم ملی آلمان با کنار زدن بزرگانی مانند آرژانتین و انگلیس تا نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوب پیشروی کردند. اوزیل که در وردربرمن بازی می‌کرد، پس از این تورنمت و با ۱۲ میلیون پوند راهی رئال مادرید شد.

«دیووک اوریگی» که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با ۱۹ سال سن عنوان جوان‌ترین گلزن تاریخ بلژیک در جام‌های جهانی را به نام خود سند زد، از لیل فرانسه راهی لیورپول شد.

«ادینسون کاوانی» همراه با «دیگو فورلان» خط آتشین تیم ملی اروگوئه در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را تشکیل داده‌ بودند و تا نیمه‌نهایی جام هم جلوتر رفتند. کاوانی پس از جام جهانی از پالرمو راهی ناپولی شد و در ۱۳۶ بازی ۱۰۲ گل برای پارتنوپی به ثمر رساند.

«گیلبرتو سیلوا» که همراه با تیم جذاب برزیل به مقام قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ کره جنوب و ژاپن رسید، از تیم اتلتیکو مینیرو راهی آرسنال شد و همراه با توپچی‌ها قهرمان لیگ جزیره و همچنین جام حذفی انگلیس شد.

«کودی گاکپو» هلندی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سه گل به ثمر رساند و از تیم آیندهوون راهی لیورپول شد. او پیش از جام جهانی نیز آقای گل لیگ هلند بود.

«آنخل دی‌ماریا» ۲۲ ساله که در جام جهانی ۲۰۱۰ بخشی از تیم مارادونا در لباس آرژانتین بود، پس از این تورنمت با مبلغ ۲۰ میلیون پوند از بنفیکا به رئال مادرید رفت.

«الحاجی دیوف» رهبر تیم شگفتی‌ساز سنگال در جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی و ژاپن و مرد سال فوتبال آفریقا از تیم لانس فرانسه راهی لیورپول شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول