اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رایزنی امیرعبداللهیان و چاووش اوغلو در آنکارا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای ترکیه‌ای در آنکارا بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های روابط در حوزه‌های مختلف خصوصا در چارچوب کمیسیون‌های مشترک همکاری و شورای عالی روابط دو کشور تأکید کرد.

رایزنی امیرعبداللهیان و چاووش اوغلو در آنکارا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بنا به دعوت رسمی مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه صبح سه‌شنبه ۲۷ دی ماه در رأس هیأتی سیاسی به ترکیه سفر کرد، در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف دوجانبه ‌‌‌، مسائل منطقه و تحولات مهم بین‌المللی را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه، روابط دو کشور همسایه در ابعاد مختلف را با اهمیت خواند و با توجه به تبادل هیأت‌های عالی‌رتبه بین دو کشور، بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های روابط در حوزه‌های مختلف خصوصا در چارچوب کمیسیون‌های مشترک همکاری و شورای عالی روابط دو کشور تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مرتبط با منابع آبی‌ و حق‌آبه ایران از ارس و همچنین استمرار تبادل نظر در بخش‌های ذیربط در زمینه موضوعات زیست محیطی و همکاری‌های استانی و فعال سازی هر چه بیشتر بازارچه‌های مرزی بین دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

همکاری‌های فیمابین در موضوعات مهم منطقه از جمله قفقاز و خصوصا تحولات سوریه از دیگر موضوعات مورد تبادل نظر و رایزنی بین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه بود که در این زمینه امیرعبداللهیان با تأکید بر دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه برقراری آرامش و ثبات در منطقه و در بین کشورهای همسایه، بر راه حل سیاسی جهت حل و فصل مشکلات بین سوریه و ترکیه، همانگونه که تاکنون مورد خواست و تاکید جمهوری اسلامی ایران بوده تصریح و هرگونه اقدام از سوی دو طرف برای نیل به این وضعیت را مورد استقبال قرار داد.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در این دیدار با ارائه ارزیابی مثبت از روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف، بر ارتقای همکاری‌ها خصوصا با توجه به عزم مقامات عالیه دو کشور در این زمینه تأکید کرد.

وی تبادل هیأت‌ها در سطوح عالی بین دو کشور را زمینه ساز ارتقای هر چه بیشتر همکاری‌ها خواند و در خصوص تحولات منطقه در حوزه‌های قفقاز و سوریه و همچنین همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در این زمینه‌ها به تشریح دیدگاه ترکیه پرداخت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول