اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

از مرزها چه خبر؟/ جایی که نه آب است و نه اینترنت!+ فیلم

مرزبان هستند؛ کارشان حفاظت از مرزها و برخورد و مقابله با تهدیدات است از قاچاق و اشرار گرفته تا گروهک‌ها و تروریست ها؛ اما یک سوال؛ این روزها در سرمای استخوان سوز چند ده درجه زیر صفر در مرزها چه می‌گذرد؟

از مرزها چه خبر؟/ جایی که نه آب است و نه اینترنت!+ فیلم

گروه انتظامی خبرگزاری فارس_ مریم عرب انصاری: در نقطه صفر مرزی در آنجا که خبری از شهر و روستا و آبادی و حتی آب نیست؛ در دمای چند ده درجه زیر صفر و در سرمای استخوان سوز ساعت‌ها ایستاده و زل می زنند به امتداد برفی که روی هم خروار شده تا نکند لحظه‌ای به واسطه غفلتی، قاچاقی انجام شود، تروریستی وارد شود یا تعرضی به خاک کشور انجام شود؛ اینها مرزبانان غیور انتظامی کشور هستند.

مردانی از جنس صبر، استقامت و پایداری که سختی، سرما ، کمبود امکانات و دوری از خانواده را به جان خریده و سینه ستبر کرده‌اند در برابر هر آنچه تهدید است؛  مردان مظلوم مرزبانی کشور که مظلومانه خدمت می کنند و مظلومانه هم به شهادت می رسند تا آنجا که مقام معظم رهبری مدال « مجاهد فی سبیل الله » را به سینه شان آویخت و در موردشان فرمود: «بخش مهمی از امنیت امروز مربوط به مدافعان حرم است و بخش دیگر امنیت‌مان مربوط به مرزداران ما است. شهدای مرزی ما مظلومند؛ این طفلک‌ها دیده هم نمی‌شوند؛ مردم بدانند که این‌ها چقدر دارند به مردم خدمت می‌کنند. خدمت که فقط آب و نان نیست؛ بالاتر از آن، امنیت است».

 فیلم زیر برشی کوتاه از شرایط سخت حراست، نگهبانی و پاسداری از مرزها، فقط در یک نقطه مرزی از کشور است؛ آن هم در منطقه « آلوسان» در محدوده جغرافیایی آذربایجان غربی و در نقطه مرزی مشترک ایران و ترکیه؛ در جایی که آب آشامیدنی و لوله کشی نیست، باید برف را آب کرد و خورد، باید حواست به جیره غذاییت باشد...جایی که در آن خبری از اینترنت هم نیست!

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول