اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برگزاری اجلاسیه شهدای اطلاعات و عملیات در استان مرکزی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در راستای گرامیداشت شهدای اطلاعات و عملیات سپاه و تبیین نقش اطلاعات و عملیات در دفاع مقدس اجلاسیه اطلاعات و عملیات استان مرکزی در ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌شود.

برگزاری اجلاسیه شهدای اطلاعات و عملیات در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی امروز در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار داشت: دفاع مقدس صحنه بروز افتخارات، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است و دستاوردهای عظیم دفاع مقدس برخاسته از روح ایمان و وحدت ملت ایران بود که در سایه هدایت‌های امام خمینی(ره) رقم خورد و این مقطع ارزشمند الگویی درخشان و کارآمد برای همه نسل‌ها است.

وی با اشاره به نام‌گذاری روز نهم بهمن‌ماه به عنوان سالروز گرامیداشت شهدای اطلاعات و عملیات سپاه بیان کرد: این مهم و سالروز شهادت شهید حسن باقری که از نخبگان دفاع مقدس محسوب می‌شود یک فرصت مناسب برای معرفی و تبیین نقش و سیره این شهدای عزیز است که باید از آن به خوبی استفاده کرد و الگوهای موفق برای نسل جدید معرفی شوند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به نقش مهم اطلاعات و عملیات در دفاع مقدس گفت: اگر رزمندگان اطلاعات و عملیات نبودند هیچ مأموریتی در دفاع مقدس شکل نمی‌گرفت و بسیاری از موفقیت‌ها مرهون مجاهدت‌های رزمندگان و شهدای اطلاعات و عملیات است.

کریمی ادامه داد: عملکرد رزمندگان و شهدای اطلاعات و عملیات همچون نگینی در تاریخ دفاع مقدس می‌درخشد و لذا وظیفه داریم این مجاهدت‌ها را به نسل جدید منتقل کنیم.

وی ادامه داد: در راستای گرامیداشت شهدای اطلاعات و عملیات سپاه و تبیین نقش اطلاعات و عملیات در دفاع مقدس اجلاسیه اطلاعات و عملیات استان مرکزی در ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تأکید کرد: مهمترین رویکرد اجلاسیه شهدای اطلاعات و عملیات سپاه الگوسازی است و این مهم در کنار مسئله تبیین اتفاق می‌افتد و رویکرد کلیه برنامه‌های گام دوم کنگره شهدای استان مرکزی جهاد تبیین است.

کریمی با بیان اینکه در گام اول کنگره شهدای استان مرکزی ۱۸ اجلاسیه تخصصی با رویکرد تبیین نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس برگزار شد، گفت: در گام دوم تاکنون ۲ اجلاسیه طلاب روحانیون و سنگرسازان بی‌سنگر برگزار شده و برگزاری اجلاسیه‌های تخصصی ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ شهید در استان مرکزی در اطلاعات و عملیات نقش‌آفرینی کردند و شهدای شاخصی در این راستا تقدیم انقلاب شده و بیش از ۹۵ درصد از اطلاعات و زندگینامه این عزیزان به برکت کنگره شهدای استان جمع‌آوری شده و قطعاً این اجلاسیه اطلاعات و اسناد را تکمیل‌تر خواهد کرد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول