اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بازگشت ۷۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدارس کرمان/ راهیابی دانش‌آموز کرمانی به المپیاد جهانی شیمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری ۷۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان به مدرسه بازگشتند.

بازگشت ۷۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدارس کرمان/ راهیابی دانش‌آموز کرمانی به المپیاد جهانی شیمی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا رضایی امروز در شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: نزدیک به چهار هزار دانش‌آموز از استان کرمان با همکاری همه واحدها از جمله سپاه و استانداری به سرزمین‌های نور اعزام می‌شوند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در مورد برگزاری امتحانات نهایی در سطح استان گفت: ۴۰ درصد رتبه دانش‌آموزان در کنکور مربوط به امتحانات نهایی است و برای برگزاری امتحان نیاز به زیرساخت داریم و قرار شد در این زمینه اعتبارات آموزش و پرورش افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: املاک مازاد آموزش و پرورش که در اختیار سایر دستگاه‌های اداری نظامی است طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش استان ظرف مدت تعیین شده در یک جلسه تعیین تکلیف شوند و در اختیار آموزشی پرورش قرار گیرند.

 وی عنوان کرد: در طرح شهید محمودوند شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سطح استان انجام شد و ۶هزار و ۸۴۵ نفر در سطح استان دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شده که برخی مربوط به استان کرمان نبودند، تعدادی فوت کرده بودند و تعدادی ازدواج و تعدادی در حال تحصیل بودند اما در سامانه ثبت نشده بود و از این تعداد ۷۰۰ دانش‌آموز را از ابتدای سال تحصیلی تا کنون به کلاس‌های درس بازگردانیم.

رضایی افزود: دانش‌آموزان استان کرمان در بخش المپیاد ۱۳نفر به مرحله کشوری راه یافته بودند و کار ارزیابی آنها انجام شد و آریا رشیدی عضو تیم المپیاد شیمی کشور برای مسابقات جهانی انتخاب شده است.

 مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: در زمینه تغییر کاربری املاکی که بر خیابان‌ها هستند خوشبختانه بحث هنرستان رسالت بحث تغییر کاربری آن انجام شده و در دهه فجر ۱۲دهنه مغاز در طبقه همکف و ۱۲ دهنه مغازه در طبقه اول ساخته خواهد شد.

در ادامه این جلسه محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با اشاره به گزاری راهیان نور ویژه دانش‌آموزان اظهار داشت: برای تامین اعتبار اعزام‌های راهیان نور دانش‌آموزی، بخشی از آن را آموزش و پرورش و بخشی نیز مس سرچشمه و گل‌گهر نیز تامین مالی می‌کنند.

وی اضافه کرد: سپاه نیز امکاناتش را در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهد.

استاندار کرمان تصریح کرد: آموزش و پرورش باید اقدامات لازم را برای مدارسی که دارای موقعیت تجاری هستند انجام دهد تا از این محل درآمدی برای آموزش و پرورش ایجاد شود.

 فداکار افزود: جشنواره کشوری عهد کودکان دبستانی با سردار سلیمانی کار ارزشمندی بود و لازم است آموزش و پرورش در این زمینه دانش‌آموزان را با روش و منش سردار حاج‌قاسم سلیمانی آشنا کند.

احمد مرادی معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: اولین اعزام راهیان نور دانش‌آموزی در سال جاری از هفتم بهمن‌ماه با اعزام دانش‌آموزان دختر کلید می‌خورد و تا اواسط اسفند ادامه دارد.

 وی گفت: ۲هزار و ۲۸۰ دانش‌آموز دختر با ۶۰ دستگاه اتوبوس در قالب ۱۰ کاروان به مناطق جنوب اعزام می‌شوند.

 مرادی ابراز داشت:  یک‌هزار و ۳۶۸ دانش آموز پسر استان نیز از ابتدای اسفند ماه تا اواسط اسفندماه سال جاری به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام خواهند شد و از ۱۵اسفند اعزام دانشجویان و محلات را داریم.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول