اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

توضیحات شرکت عمران پردیس درباره خبر بازگرداندن 8 هزار میلیارد تومان به خریداران مسکن مهر

شرکت عمران در خصوص بازگرداندن 8 هزار میلیارد توامان به خریداران مسکن مهر به دستور دیوان محاسبات توضیحاتی ارائه داد.

توضیحات شرکت عمران پردیس درباره خبر بازگرداندن 8 هزار میلیارد تومان به خریداران مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، شرکت عمران پردیس در خصوص خبر بازگرداندن هشت هزار میلیارد تومان به خریداران مشکن مهر که توسط فرماندار پردیس طی نشست خبری در شامگاه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ طرح شده بود توضیحاتی ارائه کرد.

متن توضیحات به شرح ذیل است:

با سلام

با عنایت به درج خبر مورخ ۲۲ دی ماه ۱۴۰۱ آن خبرگزاری از قول فرماندار محترم شهرستان پردیس با تیتر بازگرداندن هشت هزار میلیارد تومان به خریداران مسکن مهر توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی و مخاطبان آن خبرگزاری به حضور ارسال می‌گردد.

۱_ موضوع اخذ آورده تکمیلی از مالکان دوم و بعد از آن، پروژه های مسکن مهر شهر جدید پردیس در هشتاد و دومین جلسه شورای مسکن استان تهران به تاریخ ۱۳۹۹/۸/۲۵ مصوب و متعاقب آن در تاریخ ۱۳۹۹/۹/۰۸ به تصویب هیئت مدیره و در تاریخ ۱۳۹۹/۹/۱۲ به تصویب مجمع عمومی شرکت عمران شهر جدید پردیس و تنفیذ مقام عالی وزارت راه و شهرسازی رسیده است. این موضوع طی نامه مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۲۳ از طرف شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور برای اجرای آن به شرکت عمران شهرجدید پردیس ابلاغ شده است.

۲_ از محل این مصوبه تاکنون کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان از مالکان و خریداران ثانویه مسکن مهر اخذ شده است که این مبالغ نیز به حساب متقاضیان اولیه واریز و صرفاً در تکمیل و تحویل واحدها به متقاضیان صرف می گردد. بنابراین مبلغ هشت هزار میلیارد تومان از خریداران مسکن مهر اخذ نشده و آن مبلغ ناچیزی هم که مطابق ضوابط تاکنون اخذ شده در تکمیل پروژه‌ها هزینه شده است.

۳_ مطابق مصوبه شورای مسکن استان، مجمع عمومی و تنفیذ وزیر وقت راه و شهرسازی گروه‌ها و اقشار خاص از جمله خانواده معظم شهدا و ایثارگران دفاع مقدس، سرپرست خانواده‌های تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، جانبازان و آزادگان سرفراز و خانه اولی‌ها با رعایت فرم ج سبز مستثنی هستند و هیچ گونه وجهی در این خصوص از ایشان اخذ نمی‌گردد.

۴_ بر اساس محاسبات انجام شده تاکنون به ازای هر واحد مسکن مهر پردیس مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان هزینه شده است و متوسط دریافت هزینه از متقاضیان شریف مسکن مهر در پردیس به ازای هر واحد ۸۰ میلیون تومان میباشد، یعنی تاکنون دولت به ازای هر واحد حدود ۱۴۰ میلیون تومان هزینه کرده است که با توجه به شرایط موجود و خارج شدن عمده مسکن مهر از دست متقاضیان اولیه این مبلغ به ازای هر واحد برای تکمیل واحدهای سرمایه گذاران مسکن مهر هزینه شده است.

لذا موضوع اخذ آورده تکمیلی از خریداران ثانویه مسکن مهر تصمیمی است که با خرد جمعی، مصوبه شورای مسکن استان تهران و در جهت تأمین بخشی از منابع مالی برای تکمیل ۳۰ درصد مسکن مهر باقیمانده شهر جدید پردیس اتخاذ شده است.

«میرمحمد غراوی؛ سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس»

 

به گزارش فارس، ظفر پورابراهیم فرماندار شهرستان پردیس در نشست خبری شامگاه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران گفت: هزینه نقل و انتقال هم اکنون به ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان رسیده و دیوان محاسبات ابلاغ کرده تا مبالغ دریافت شده که حدود ۸ هزار میلیارد تومان است به مالکان بازگردانده شود.

وی افزود: دیوان محاسبات از شرکت عمران برای دریافت این هزینه مستندات خواست و این موضوع را در پردیس نیز پیگیری کردیم زیرا آورده تکمیلی در فاز ۱۱ در گذشته ۳۲ میلیون بوده که به ۴۸ میلیون افزایش داشته و اراده قانونگذار در شورای مسکن ارائه مستندات قانونی است.

همچنین در در ۲۵ دی ماه در گفت و گو با خبرنگار فارس در تشریح این خبر اعلام کرده بود: آورده تکمیلی در گذشته برای فاز ۱۱ مبلغ ۳۲ میلیون تومان بوده و امروز این مبلغ به ۴۸ میلیون تومان افزایش داشته که برای برخورد با این افزایش قیمت، به اراده قانونگذار و یا مبنای قانونی نیاز داریم.

متن کامل نشست خبری فرماندار پردیس

 متن گفت‌وگوی فرماندار با خبرنگار فارس

پایان پیام/۶۷۰۱۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول