اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جای خالی دانشگاه‌های بزرگ سمنان در مسابقات مناظره دانشجویی!

مسابقات مناظره دانشجویان در استان سمنان برگزار شد و جای خالی دانشگاه‌های بزرگ استان در آن به‌خوبی حس می‌شد.

جای خالی دانشگاه‌های بزرگ سمنان در مسابقات مناظره دانشجویی!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی جهاد دانشگاهی سمنان، مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران در استان سمنان با برگزاری مرحله نهایی این دوره از مسابقات به کار خود پایان داد.

مناظره نهایی این دوره از مسابقات با حضور دو تیم ذهن برتر از دانشگاه فرهنگیان سمنان و تیم حاج حسن شاطری از دانشگاه آزاد سمنان برگزار شد.

تیم دانشگاه فرهنگیان سمنان با پیروزی در این مناظره، توانست مقام اول این دوره از مسابقات را کسب کند و به‌عنوان نماینده استان سمنان جواز حضور در مسابقات منطقه‌ای یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران را به دست آورد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان در اختتامیه این مسابقات اظهار کرد: این مسابقات ملی به همت جهاد دانشگاهی و به دنبال تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد بستری مناسب برای تضارب آرا و گسترش کرسی‌های آزاداندیشی در فضاهای دانشجویی و دانشگاهی برنامه‌ریزی و امسال یازدهمین دوره آن در سطوح ملی و استانی برگزار می‌شود.

علی منصفی‌راد با اشاره به اهداف جهاد دانشگاهی از برپایی این مناظره‌های دانشجویی افزود: جهاد دانشگاهی در این مناظره‌ها به دنبال نفی و اثبات گزاره‌های مطرح‌شده در رقابت‌ها نیست بلکه بیشتر به دنبال ایجاد بستری برای گفتگو و تمرین بیان مستدل است.

وی انتقادپذیری و تجربه عملی گفت‌وگو را از مزیت‌های برپایی مناظره‌هایی از این دست برشمرد و تصریح کرد: برپایی این مناظره‌ها به نهادینه شدن فرهنگ گفتگو، پذیرش انتقاد و بیان منطقی و مستدل در فضای دانشجویی کمک می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در این مناظره‌ها بیش از آنکه به دنبال طرح مشکلات و انتقادات باشد به دنبال تقویت یادگیری و طرح مباحث در بین دانشجویان و متعاقب آن در سطح جامعه است گفت: هدف ما از این مناظره‌ها ایجاد فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانشجویان و بیان همراه با استدلال موضوعات و گزاره‌های مختلف است.

منصفی‌راد با اشاره به افزایش اقبال تیم‌های دانشجویی به مسابقات مناظره دانشجویی این استان ادامه داد: سال گذشته ۶ تیم دانشجویی در مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان سمنان شرکت کرده بودند اما امسال با تلاشی که از سوی همکاران صورت گرفت، تیم‌های شرکت‌کننده به ۱۳ تیم افزایش یافت.

وی با گلایه از حضور کمرنگ دانشگاه‌های بزرگ استان در این رقابت‌های دانشجویی اظهار کرد: علی‌رغم رایزنی‌ها و تأکیدات متعدد کمیسیون دانشجویی استان و الزام دانشگاه‌ها به حضور حداکثری در این مسابقات، جای برخی از دانشگاه‌های بزرگ استان در این رقابت‌ها خالی بود.

وی با اشاره به برپایی هر ساله این مسابقات ملی گفت: انتظار می‌رود که دانشگاه‌های بزرگ استان در دوره‌های آتی مشارکت بیشتری در این رقابت‌های دانشجویی داشته باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با تقدیر از برپایی مناسب این مسابقات گفت: ۲۴۰ گزاره از سوی هیأت علمی مسابقات در جهاد دانشگاهی کشور در اختیار استان قرار گرفت که متناسب با تیم‌های شرکت‌کننده ۴۵ گزاره برای طرح در رقابت‌های امسال انتخاب شد.

وی یادآوری کرد: یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان سمنان با حضور پنج تیم از دانشگاه فرهنگیان، سه تیم از مرکز علمی و کاربردی بیارجمند، دو تیم از مرکز علمی کاربردی روستا، یک تیم از دانشگاه آزاد استان، یک تیم از دانشگاه علوم پزشکی استان و یک تیم از مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی در این رقابت‌ها حضور داشتند.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول