اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

لزوم مشارکت گرم کرمانشاهی‌ها برای اهدای خون در فصل زمستان/ زیر «چتر سرخ زندگی» برویم

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از مردم خواست همزمان با روزهای سرد سال و هوای بارانی و برفی، برای نجات جان بیماران به مراکز اهدای خون استان مراجعه کنند.

لزوم مشارکت گرم کرمانشاهی‌ها برای اهدای خون در فصل زمستان/ زیر «چتر سرخ زندگی» برویم

مریم میرزاده، مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: با فرارسیدن ایام سرد سال و هوای بارانی و برفی، با کاهش تعداد مراجعین برای اهدای خون؛ ذخایر خونی کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در این راستا در سراسر کشور پویش «چتر سرخ زندگی» با هدف اهدای خون در زمستان از ابتدای دی‌ماه شروع شده و تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

 مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: بیمارانی هستند که در همه ایام سال به خون و فرآوردهای خونی نیاز دارند و نباید این بیماران فراموش شوند.

وی سن اهداکنندگان خون حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۶۰ سال عنوان کرد و افزود: افرادی که سالی دوبار خون اهدا می‌کنند تا ۶۵ سال هم می‌توانند مراجعه کنند. 

میرزاده خاطرنشان کرد: از آنجا که سلامت اهداکننده و گیرنده خون مهم است، مراجعه کنندگان معاینه و مشاوره می‌شوند و اگر اهدای خون برای سلامتی اهداکننده و گیرنده خطری نداشته باشد، پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به مراکز خونگیری استان، گفت: مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه واقع در خیابان بنت‌الهدی همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و ایام تعطیل ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و مرکز جنب بیمارستان معتضدی شنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

میرزاده گفت: تیم سیار انتقال خون امروز در هلال احمر شهرستان روانسر مستقر هستند و فردا هم در شهرستان‌های قصرشیرین و کنگاور خونگیری خواهند داشت.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول