اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بانک‌ها و مدارس غیرانتفاعی مدیریت مصرف گاز ندارند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عدم همکاری برخی ادارات و مراکز آموزشی در مدیریت بهینه مصرف انرژی، گفت: از ابزارهای تشویقی و تنبیهی برای نحوه مدیریت مصرف انرژی در ادارات، بانک‌ها و مدارس استفاده خواهیم کرد.

بانک‌ها و مدارس غیرانتفاعی مدیریت مصرف گاز ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جبارعلی ذاکری بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی نحوه مدیریت مصرف انرژی در مدارس و مراکز آموزشی،  اظهار کرد: کاهش ساعات کاری ادارات و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی با هدف کاهش مصرف صورت می‌گیرد و اگر قرار باشد در هنگام تعطیلی هم سیستم‌های گرمایشی ادارات و مدارس کار کند به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

وی افزود: براساس بازرسی‌هایی که انجام شده متاسفانه برخی بانک‌ها و مدارس غیرانتفاعی، همکاری لازم را در خصوص مدیریت مصرف گاز ندارند که انتظار می‌رود آموزش و پرورش استان نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشد.

ذاکری از مدیران آموزش و پرورش استان خواست که مدیران مدارس را توجیه کنند تا برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، امتحانات داخلی و نهایی در یک زمان برگزار شود.

وی با تاکید بر بازرسی‌های مستمر از نحوه مدیریت مصرف انرژی در مدارس و مراکز آموزشی، متذکر شد: باید در مراکز آموزشی نسبت به استانداردسازی وسایل گرمایشی در کوتاه‌مدت و استفاده از روش‌های جدید مانند نصب پنل‌های خورشیدی در بلندمدت اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به گزارش‌های مصرف انرژی در استان، تصریح کرد: از نظر صرفه‌جویی در مصرف در وضعیت مناسبی هستیم و شرایط بحرانی نیست و پیش‌بینی لازم برای شرایط حاد نیز انجام شده است.

ذاکری ادامه داد: صنایع و نیروگاه‌ها همکاری خوبی در مصرف بهینه حامل‌های انرژی دارند و با اولویت‌بندی در مصرف، امیدواریم تا دو هفته به شرایط متعادل برسیم.

وی از مردم استان خواست، همچنان به توصیه‌های شرکت گاز در خصوص نحوه مدیریت مصرف و صرفه‌جویی عمل کنند تا همه هموطنان بتوانند در این روزهای سرد از نعمت گاز بهره‌مند باشند.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول