اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

غول فناوری چینی بیش از 100 نفر را به دلیل کلاهبرداری و اختلاس اخراج کرد

تنسنت غول فناوری چینی روز دوشنبه اعلام کرد بیش از یکصد کارمند خود را به دلیل نقض سیاست های شرکت اخراج کرده و پرونده برخی از آنها به اتهام رشوه گیری و اختلاس به پلیس ارجاع شده و مجرم شناخته شده اند.

غول فناوری چینی بیش از 100 نفر را به دلیل کلاهبرداری و اختلاس اخراج کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت تنسنت چین، برترین سازنده بازی های ویدیویی در جهان و مالک برنامه محبوب WeChat است، اما عملکرد کارکنان خود را برای مقابله با هرگونه سواستفاده به دقت زیرنظر دارد.

این شرکت در بیانیه ای در ماه نوامبر دومین کاهش درآمد سه ماهه خود را به طور متوالی ثبت و اعلام کرد بیش از 100 کارمند را به دلیل نقض خط مشی ضد کلاهبرداری خود مجرم شناخته است. بیش از 10 نفر از این افراد به سازمان امنیت عمومی چین منتقل شدند و رشوه خواری و اختلاس آنها تحت بررسی است.

این شرکت اعلام کرد: «در پاسخ به مشکلاتی مانند فساد و کلاهبرداری در داخل شرکت، اداره تحقیقات مبارزه با کلاهبرداری تنسنت به بررسی خود ادامه داد و در مورد مجموعه ای از تخلفات یا مشکلات رایج تحقیق کرد. تعداد پرونده‌ها و پرسنل بررسی‌شده و رسیدگی‌شده در طول سال 2022 در مقایسه با سال 2021 افزایش یافته است».

بر اساس این گزارش متهمان به اختلاس وجوه شرکت و دریافت رشوه پرداخته و پرونده تعدادی به پلیس ارجاع شده و برخی هم در دادگاه مجرم شناخته شدند.

یکی از کارمندان که به دلیل «دریافت رشوه از کارمندان غیر دولتی» مجرم شناخته شده، به سه سال زندان محکوم شد. رسانه های دولتی چین گزارش دادند که پونی ما، مدیرعامل شرکت، ماه گذشته در یک جلسه به کارکنان داخلی گفته که سطح فساد در شرکت تکان دهنده است.

پایان پیام/ ت 22

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول