اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ستاره‌ای درخشان از روستای دهبنه

شهید سید باقر حسینی متولد روستای دهبنه شهرستان لاهیجان در حمله ضد انقلاب به پاسگاهی در شهرستان خرم‌آباد بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

ستاره‌ای درخشان از روستای دهبنه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهید سید باقر حسینی در ششم مرداد ماه سال ۱۳۲۲ در روستای دهبنه از توابع شهرستان لاهیجان در خانواده ای مومن و مذهبی دیده به جهان گشود.

سید باقر تحصیلات ابتدایی خود را در شهرستان لنگرود٬ سپری کرد و در دوران تحصیل ضمن ممتاز بودن در درس، سعی می‌کرد به مسائل دینی و مذهبی نیز بپردازد.

 او به ورزش علاقه ی فراوانی داشت و در رشته ورزشی کشتی نیز در شهرستان صاحب مقام بود و در دوران دبیرستان علاوه بر اینکه به تحصیل و ورزش مشغول بود در کنار خانواده به کار کشاورزی نیز می‌پرداخت.

آقا سید پس از اخذ مدرک دیپلم با شرکت در امتحانات ورودی در رشته مهندسی دانشگاه ملی تهران پذیرفته شد که به دلیل مخارج ثبت نام و سنگین بودن هزینه از تحصیلات منصرف و پس از مدتی در امتحانات ورودی دانشکده‌ افسری شرکت و توانست با موفقیت وارد این دانشگاه شود.

وی در دوران تحصیلات مقطع دانشجویی بنا به سنت پیامبر اکرم (ص) تصمیم به تشکیل خانواده گرفت و خداوند متعال نیز در این زندگی مشترک او را صاحب سه فرزند کرد.

او انسانی بسیار رئوف٬ مهربان٬ صبور و خدمتگزار بود و در برخورد با مردم٬ رعایت ادب و احترام را می‌کرد و در این زمینه نیز در بین دوستان و آشنایان زبانزد بود.

آقا سید پس از اتمام تحصیلات بنا به شرایط دانشگاه افسری به اتفاق خانواده یک سال در استان کرمان زندگی کرد و سپس عازم شهرستان شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری شد.

 وی پس از آن برای سپری کردن دوره های عالی افسری به تهران بازگشت و پس از دریافت درجه سرگردی به مدت پنج ماه در شهرستان خرم‌آباد استان لرستان به عنوان معاون نظام وظیفه مشغول به خدمت شد.

آقا سید در جریان پیروزی انقلاب به عنوان یکی از نیروهای متعهد و دوستدار اسلام و انقلاب و امام، پا‌به‌پای مردم ایران در براندازی رژیم ستم شاهی به فعالیت مشغول شد.

او با آن که شرایط شغلی به گونه ای بود که امکان هر گونه حرکت را از او می گرفت اما او بدون هیچ ترس و پروایی از دیگران در راه آرمان‌های خود وفادار بود.

وی در تاریخ بیست و سوم بهمن ماه سال ۵۷ در اعلام همبستگی ارتش با انقلابیون تنها کسی بود که در مقابل فرمانده و مافوق خود ایستاد و به ندای پیرو و مراد خود حضرت امام (ره) لبیک گفت.

آقا سید در محیط خدمتی نیز با سربازان و زیر دستان خود بسیار مهربان و پر از عطوفت بود که سرانجام پاداش این خوب زیستن و مهربان بودن را نیز از خداوند متعال گرفت.

شهید سید باقر حسینی سرانجام در تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۱۳۵۷ در حالی که ضدانقلاب با تحریک مردم ناآگاه و ایجاد آتش‌سوزی و حمله به پاسگاه موجب کشتار پرسنل ژاندارمری شده بود بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول