اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات ده‌ها هزار نفری در مادرید در اعتراض به وضعیت وخیم بهداشت عمومی

ده‌ها هزار نفر از کارکنان بخش بهداشت اسپانیا در شهر «مادرید» در اعتراض به وضع نامطلوب نظام بهداشت عمومی تظاهرات کردند.

تظاهرات ده‌ها هزار نفری در مادرید در اعتراض به وضعیت وخیم بهداشت عمومی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ده‌ها هزار نفر از کارکنان بخش بهداشت اسپانیا روز یکشنبه در شهر  «مادرید» در اعتراض به وضع نامطلوب نظام بهداشت عمومی علیه دولت محافظه کار  این کشور  تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» دولت منطقه‌ای مادرید، به رهبری «ایزابل آیوسو» در سال‌های اخیر، به‌ویژه از زمان شروع همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ مورد انتقاد قرار گرفته است. بسیاری از معترضان با پوشیدن کت‌های سفید و کوبیدن بر طبل، شعار می‌دادند: «قطع خدمات بهداشت عمومی جنایت است.»

معترضان می‌گویند که دولت منطقه‌ای خدمات بهداشت عمومی را برچیده و از ارائه دهندگان بخش خصوصی حمایت می‌کند.

«آنا انسیناس» از کارکنان بخش  پزشکی در مادرید گفت: «ما حدود ۴۰ یا ۵۰ بیمار در روز داریم و می‌توانیم برای هر کدام حدود ۶ دقیقه وقت بگذاریم. مشکل این است که آنها به ما اجازه نمی‌دهند مراقبت مناسبی از بیماران انجام دهیم.»

 

در ماه نوامبر گذشته نیز ده‌ها هزار نفر در مادرید در حمایت از کارکنان بخش بهداشتی راهپیمایی کردند و خواستار شرایط کاری بهتر شدند. چندی قبل نیز اتحادیه‌های پزشکان خانواده در مادرید اعلام کرده‌اند که  به اعتصاب نامحدود خواهند پیوست.اینک بخش بهداشت عمومی مادرید در شرایط بحرانی قرار دارد.

اگرچه مادرید یکی از ثروتمندترین مناطق اسپانیاست، اما دومین شهر از نظر شمار پایین پزشک خانواده به ازای هر نفر است و در مورد پرستاران در انتهای فهرست قرار دارد و کمترین میزان هزینه را برای سرانه مراقبت‌های بهداشتی عمومی هزینه می‌کند. در سال ۲۰۲۰، ساکنان مادرید شاهد کاهش چشمگیر «امید به زندگی» نسبت به شهرهای دیگر در اروپا بودند.

پایان پیام/./ ت 38

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول