اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

نیروی دریایی کویت رزمایشی با گلوله‌های جنگی برگزار می‌کند

ارتش کویت از برگزاری رزمایش دریایی 2 روزه در آب‌های ساحلی این کشور با هدف افزایش آمادگی نیروهای خود خبر داد.

نیروی دریایی کویت رزمایشی با گلوله‌های جنگی برگزار می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی کویت از برگزاری رزمایشی با هدف تقویت و حفظ آمادگی رزمی نیروهای خود خبر داده است.

به نوشته وبگاه «کویت تایمز» ارتش کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که  نیروی دریایی کویت از ساعت ۷ صبح تا ۶ بعدازظهر روز سه شنبه  تمرینی را با گلوله جنگی در آب‌های ساحلی خود برگزار خواهد داد. این تمرین نظامی دو روز طول خواهد کشید. ارتش کویت نسبت به تردد کشتی‌های تجاری و مسافری در مناطق برگزاری این تمرین هشدار داده است.

 

چندی قبل نیروی دریایی کویت رزمایش دریایی را با نیروهای آمریکا و عراق در آب‌های منطقه برگزار کرد.  فرماندهی ناوگان پنجم امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که شناورهای نیروی دریایی آمریکا با همکاری با شناورهای نیروی دریایی عراق و نیروهای گارد ساحلی کویت، رزمایش و تمرینی برای امنیت دریایی در منطقه انجام دادند.

«براد کوپر» فرمانده نیروی دریایی ناوگان پنجم آمریکا مدعی شد که  همکاری، اساس امنیت و ثبات در  آب‌های منطقه است.

چندی قبل نیز دولت آمریکا با فروش تسلیحات ویژه به کویت برای استفاده در جنگنده‌های «یوروفایتر تایفون» این کشور موافقت کرد. این تسلیحات شامل ۶۰ موشک هوا به هوای پیشرفته میان برد «آمرام»، بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی  «ام کا-۸۴» و «ام کا- ۸۳» و بمب‌های همه منظوره و بمب‌های هزار پوندی است.

ارتش کوچک کویت به شدت وابسته به تسلیحات آمریکایی است  و نیروی دریایی این کشور به ویژه، در حد و اندازه گارد ساحلی عمل می‌کند. ارتش کویت حین حمله ارتش بعث عراق در دهه نود میلادی شکست سنگینی خورد. کویت برای افزایش توان رزمی خود هرساله در رزمایش‌های منطقه‌ای مشارکت دارد.

پایان پیام/./ ت 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول