اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

صرفه‌جویی مردم باعث کاهش مصرف گاز در خراسان‌شمالی شد/ هیچگونه قطعی گاز رخ نداده است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: در روزهای گذشته میزان مصرف گاز به هفت میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب رسید که این میزان در روز گذشته با صرفه‌جویی مردم به ۶ میلیون و ۹۲۴ هزار مترمکعب کاهش پیدا کرد.

صرفه‌جویی مردم باعث کاهش مصرف گاز در خراسان‌شمالی شد/ هیچگونه قطعی گاز رخ نداده است

سید محمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد دررابطه‌ با قطعی گاز در برخی از منازل اسفراین در شب گذشته اظهارکرد: قطعی موقتی که در اسفراین پیش‌آمده بود هیچ ارتباطی به افت فشار گاز در این شهرستان نداشت؛ بلکه به دلیل تجمع ناخالصی‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه با افت دما و سرمای هوا، مصرف بیشتر و افت دما ایجاد می‌شود، گفت: با افزایش مصرف، سرعت انتقال و جابه‌جایی گاز در لوله‌ها افزایش پیدا می‌کند که سرعت بالا در برخی لوله‌هایی که قطر کمتری دارند، باعث تجمع ناخالصی و مانع از انتقال گاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با تأکید بر این که مشکل تعدادی از شهروندان اسفراینی که به دلیل موضوع ناخالصی شب گذشته دچار قطعی گاز شدند، سریعاً رفع و جریان گازشان برقرار شد، اضافه کرد: مردم در صورت قطعی گاز با شماره ۱۹۴ تماس حاصل کنند تا سریعاً رگلاتور گاز آنها تمیز و جریان برقرار شود.

این مقام مسئول بیان داشت: در دو روز گذشته با کاهش دما و بالارفتن مصرف گاز در سراسر خراسان شمالی، میزان مصرف به هفت میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب رسید که این میزان در روز گذشته با صرفه‌جویی مردم و هم استانی به ۶ میلیون و ۹۲۴ هزار مترمکعب کاهش پیدا کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز در استان طی روزهای شنبه در مقایسه با جمعه بیش از ۷۰۰ هزار مترمکعب روند کاهشی داشته است، گفت: این در حالی است که از گاز مصرفی در روز گذشته ۶ میلیون و ۹۲۰ هزار مترمکعب در بخش خانگی که حدود ۱۰۰ درصد مصرف در این بخش بوده است.

گاز تمام صنایع استان، شهرک‌های صنعتی، ویلا باغ‌ها، استخرهای شخصی به‌صورت کامل قطع شده‌اند

این مقام مسئول یادآور شد: این کاهش مصرف به تعطیلی دستگاه‌ها، مدارس و اصناف بی‌ارتباط نبوده؛ اما قطعاً نقش مردم در صرفه‌جویی قابل‌توجه است که با این روش پی روند امید است که هیچ قطعی گازی در استان اتفاق نیفتد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی بیان داشت: در حال حاضر شرایط گاز در شهرستان اسفراین به مرحله بحرانی رسیده است و افت فشار به‌شدت بالاست و استمرار ثبات گاز در ایستگاه‌ها به‌سختی کنترل می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه در صورت قطعی گاز چه برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است، گفت: هماهنگی با هلال‌احمر جهت تهیه وسایل گرمایشی و محل اسکان انجام شده است، همچنین توزیع نفت سفید در روستاهایی که احتمال قطعی گاز در آنها وجود دارد، آغاز شده است.

این مقام مسئول افزود: در شرایط فعلی گاز تمام صنایع استان، شهرک‌های صنعتی، ویلا باغ‌ها، استخرهای شخصی به‌صورت کامل قطع شده‌اند و میزان گاز به مصارف خانگی اختصاص پیدا کرده است.

وی گفت: مردم طی چند روز گذشته با رعایت مصرف باعث شدند تا از قطعی گاز جلوگیری شود، این روند را ادامه دهند تا با قطعی مواجه نشویم، زیرا اگر میزان مصرف بالاتر رود، امکان افت فشار بالا در سایر شهرستان‌ها نیز وجود دارد.

هاشمی ابراز داشت: نکته قابل‌توجه این است که اگر گاز منازل قطع شود، برقراری مجدد جریان گاز باید منزل‌به‌منزل انجام شود که برای شهرستانی همچون اسفراین، اگر قطعی گاز ایجاد شود، حدود دو هفته طول می‌کشد که این جریان برقرار شود. 

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول