اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

داور لیگ برتر فوتبال: برای استفاده از VAR‌ باید فرهنگ سازی شود/ بازیکنان همکاری کنند

داور فوتبال کشورمان گفت: بازیکنان و باشگاه‌ها باید با داوران همکاری کنند تا فوتبال ما بهتر از قبل حرکت کند.

داور لیگ برتر فوتبال: برای استفاده از VAR‌ باید فرهنگ سازی شود/ بازیکنان همکاری کنند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، وحید کاظمی در حاشیه کلاس نیم‌فصل داوران فوتبال کشور اظهار داشت: هر سال این کلاس را در پیش‌فصل و نیم‌فصل داریم یک کلاس دانش‌افزایی است. خوشبختانه تست‌های آمادگی جسمانی را بر اساس معیارهای فیفا در زمین فوتبال گرفتند. خدا را شکر اکثر داوران آمادگی بالایی داشتند.

وی افزود: روز گذشته کلاس آنالیز صحنه‌ها بود که توسط مدرس خوب فیفا و AFC مسعود مرادی بازبینی صحنه‌ها انجام و یک مروری شد. ان‌شاءالله در نیم‌فصل دوم اشتباهات کمتری توسط داوران صورت بگیرد.

داور لیگ برتری فوتبال در مورد استفاده از سیستم VAR و همچنین سیستم ارتباط رادیویی عنوان کرد:‌ مهدی تاج اعلام کرد به زودی این اتفاق می‌افتد. ما هم از این قضیه خیلی استقبال می‌کنیم. من و دیگر داوران بین‌المللی متأسفانه ضرر کردیم چون حتما برای حضور در مسابقات AFC نیاز به لایسنس داریم.  کارگروه‌ها‌یی تشکیل شده، با شرکتی هم به توافق رسیده‌اند پروسه آن هم چند ماه طول می‌کشد. تاج اعلام کرد در ماه‌های آینده آموزش داوران شروع می‌شود.

کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد قبل از استفاده از هر چیزی فرهنگ‌سازی نیاز است، گفت: صددرصد، اگر VAR باشد باز هم اعتراض وجود دارد. داور باید صحنه را بازبینی کند و بعد تصمیمش را بگیرد. اگر فرهنگ‌سازی نباشد ممکن است اعتراضات بیشتر شوند.

وی در مورد زیاد شدن اعتراضات به داوری‌ها اظهار داشت: باید فرهنگ‌سازی شود و اشتباهات کم شود. دیدیم که در جام‌جهانی با وجود VAR داوران اشتباه می‌کردند. حتی VAR هم نمی‌توانست ورود کند. با توجه به شرایط سخت موجود نیاز است که بازیکنان و باشگاه‌ها با داوران همکاری کنند. بالاخره اشتباه پیش می‌آید. در صورت همکاری فوتبال ما بهتر از قبل حرکت می‌کند.

کاظمی در خصوص صحبت‌های منصوری گفت:‌ او دغدغه کل داوران را گفت. او از لحاظ درجه بالاست. در جام‌جهانی قضاوت کرده و صحبت‌های داوران را مطرح کرد دستش درد نکند، صحبت‌های خیلی خوبی بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول