اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

آماده باش سراسری هلال احمر/مراکز عملیات اضطراری فعال شد

هلال احمر ازآماده باش سراسری هلال احمر و فعال شدن مراکز عملیات اضطراری خبر داد.

آماده باش سراسری هلال احمر/مراکز عملیات اضطراری فعال شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی هلال‌احمر از آماده‌باش سراسری تمام امکانات و توان امدادی هلال‌احمر برای مقابله با سرمای بی‌سابقه در کشور و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان و در راه‌ماندگان احتمالی خبر داد و تاکید کرد: مردم و مسافران در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

با کاهش شدید دما در کشور، انسداد راه‌ها و تعطیلی ادارات و مدارس برخی شهرهای کشور در روز شنبه ۲۴ دی‌ماه، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر از آمادگی کامل توان عملیاتی این جمعیت برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان ناشی از سوانح جوی خبر داد.

موسوی گفت:نجاتگران حاضر در تمامی‌پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای آماده باش هستند و هم‌اکنون در بسیاری از گردنه‌های برف گیر، عملیات رهاسازی خودروها و اسکان اضطراری در راه‌ماندگان در حال انجام است.

او افزود: شهرستان فریمان در خراسان رضوی یکی از سردترین نقاط کشور بوده و اکنون اردوگاه اسکان اضطراری هلال احمر در این شهرستان فعال و ظرفیت اسکان گرم برای ۲ هزار و ۳۰۰ در راه مانده فراهم شده‌است.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر از آمادگی کامل بالگرد‌ها و خودروهای کمک‌دار هلال احمر برای نجات  افرادی که جانشان در اثر سرما یا گیرافتادن در برف، کولاک و یخبندان به خطر افتاده باشد، خبر داد و تاکید کرد: از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود در صورت امکان از مسافرت پرهیز کنند و به خصوص به سمت مناطق کوهستانی یا صعب‌العبور حرکت نکنند و در صورت بروز حادثه با شماره امداد و نجات هلال احمر ۱۱۲ تماس بگیرند.

گفتنی‌است، مراکز کننترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال‌احمر در سراسر کشور به‌صورت ۲۴ ساعته فعال و در حال رصد سوانح جوی احتمالی و امدادرسانی به مردم حادثه‌دیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول