اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین: آمریکا از ساختن دشمنان خیالی دست بردارد

سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه گفت واشنگتن و توکیو بایستی ذهنیت جنگ سرد را کنار گذاشته از دشمن‌سازی در منطقه آسیا-پاسیفیک دست بردارند.

چین: آمریکا از ساختن دشمنان خیالی دست بردارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه گفت واشنگتن و توکیو بایستی ذهنیت جنگ سرد را کنار گذاشته از دشمن‌سازی در منطقه آسیا-پاسیفیک دست بردارند.

وانگ ون‌بین در نشست خبری روزانه در جمع خبرنگاران گفت: «ما از آمریکا و ژاپن می‌خواهیم این ذهنیت جنگ سرد و سوگیری‌های ایدئولوژیک را کنار بگذارند، از ساختن دشمنان خیالی دست بردارند و تلاش برای کاشتن بذر جنگ سرد جدید در آسیا پاسیفیک را متوقف کنند.»

اظهارات سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در واکنش به صدور بیانیه‌ای مشترک از سوی آمریکا و ژاپن در روز چهارشنبه صورت گرفت. در آن بیانیه ائتلاف میان واشنگتن و توکیو به عنوان محور صلح در منطقه توصیف شده بود. 

وز چهارشنبه بود که مقام‌های آمریکایی گفتند که پنتاگون قصد دارد بدون تغییر تعداد نظامیان آمریکایی در ژاپن، برای مقابله با چین توانمندی موشکی ضدکشتی در این کشور را افزایش دهد.

پیش از این نیز «جیمز بایرمن» فرمانده نظامیان آمریکایی مستقر در ژاپن گفته بود که واشنگتن و توکیو همکاری‌های نظامی خود را با هدف مقابله با تقویت چین در منطقه، افزایش می‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در بخش دیگری از سخنانش گفت: «ما به شدت با بیانیه واشنگتن و توکیو درباره اینکه چین بزرگترین چالش راهبردی آنها در منطقه است، مخالف هستیم».

وانگ با بیان اینکه آمریکا و ژاپن برای متشنج کردن اوضاع در منطقه بهانه می‌آورند، توضیح داد: «ما از واشنگتن و توکیو می‌خواهیم که ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند و از ایجاد دشمنان خیالی دست بردارند».

وی درباره دامن‌زدن انگلیس به تفکرات جدایی‌طلبانه در منطقه هنگ‌کنگ نیز گفت: «هنگ‌کنگ به چین بازگشته است و مداخلات بریتانیا در این زمینه غیرقابل قبول است. لندن به‌دنبال بی‌ثبات کردن منطقه است».

این دیپلمات چینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه آمریکا با سیاسی کردن مسائل اقتصادی و تجاری باعث تضعیف نظام اقتصادی بین‌المللی می‌شود، اظهار داشت: «ما از ایالات متحده می‌خواهیم که جنگ سرد جدید را متوقف کند و از حوزه فناوری برای تحمیل سلطه‌گری خود استفاده نکند».

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول