اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

تمایز فاطمه(س) در حیات فردی و اجتماعی پیوسته‌ اسوه‌ حسنه‌ زنان ایران بوده است

وزیر علوم تحقیقات وفناوری ضمن تبریک روز میلاد حضرت زهرا(س) اعلام کرد: تمایز فاطمه(س) در حیات فردی و اجتماعی پیوسته‌ اسوه‌ی حسنه‌ی زنان این سرزمین بوده است که حقیقت‌جویی و حق‌گو‌یی‌اش، سند سربلندی او و مسیر مُنیر زن ایرانی-اسلامی‌ بوده است و خواهد بود.

تمایز فاطمه(س) در حیات فردی و اجتماعی پیوسته‌ اسوه‌ حسنه‌ زنان ایران بوده است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پیامی تاکید کرد: تمایز فاطمه(س) در حیات فردی و اجتماعی پیوسته‌ اسوه‌ی حسنه‌ی زنان این سرزمین بوده است که حقیقت‌جویی و حق‌گو‌یی‌اش، سند سربلندی او و مسیر مُنیر زن ایرانی-اسلامی‌ بوده است و خواهد بود.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

« فاطمه(س) تبلور شبکه فضایل وُ شرح شرافت زن است که با آگاهی و آزادی، نمایی نمایان از «فرهیختگی و فرزانگی زن » در ادوار جهل و خشم به نمایش گذاشت و ترجمه‌ای صریح از ارج و اعتبار زن در بطن و متن اسلام گردید.

عطیه‌ای عزیز که به قلم وحی، «کوثر» لقب گرفت و سلسله‌آفرینِ سیادت و حدیثِ حَسنات شد. نام و نشان او اکنون نقشه‌ی جمال و جلال خاندان خردمندی‌‌ست که به هدایت و سعادت انسان مامور شدند و به مقصدی جز راستی و رستگاری نیندیشیدند و نکوشیدند.

فرخنده‌میلاد بزرگ‌بانوی اسلام، فرصت سزاواری‌ست که گرانمایگی «گوهر زن زمان شناس» را در منظر دین و محضر قرآن مرور کنیم.

تمایز فاطمه(س) در حیات فردی و اجتماعی پیوسته‌ اسوه‌ی حسنه‌ی زنان این سرزمین بوده است که حقیقت‌جویی و حق‌گو‌یی‌اش، سند سربلندی او و مسیر مُنیر زن ایرانی-اسلامی‌ بوده است و خواهد بود.

خرسندم که این سیره‌ و سلوک آسمانی به روشنی و به تاکید در نظام آموزشی این مرز و بوم ملحوظ گردیده است که به رویش‌های رشک‌برانگیز زنان برومند در صحنه‌های ملی و بین‌المللی دانش قد کشیده است.

تکلیف دشوار گام دوم انقلاب، تعالی جایگاه اجتماعی بانوان و توسعه‌ی تحول‌آفرین مدیران زنی‌ست که با ارتقاء جوهره‌ی وجودی زن این روزگار، نقش آینه‌گی نسل آینده را نیز تقبل نمایند که معتقدیم هر چه امروز میراث گرانمایه‌ی انقلاب اسلامی‌ست مرهون هوشمندی زنان و مادران دیروز که فاطمه‌وار، تحکیم‌بخش خانواده و نشاط‌آفرین اجتماعی بوده‌اند می‌باشد.

با فروتنی تمام این روز بی‌نظیر را به زنان و مادران این سرزمین، بانوان همکار و فرزندان نازنینم در همه‌ی دانشگاه‌های کشور تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. ان‌شالله بیش از پیش، به آگاهی و اندیشه و آینده‌آفرینی، موجبات سربلندی میهن خویش را ممکن سازید.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول