اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امام جمعه اصفهان: کشوری که در تاریخ خود جز جنایت نکرده، چگونه به مرجعیت اهانت می‌کند؟

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به مرجعیت، گفت: این کشور که در تاریخ خود جز جنایت چیزی نداشته امروز جرات می‌کند تا به مقام مرجعیت و کسی که جهان اسلام عاشق او است توهین کند.

امام جمعه اصفهان: کشوری که در تاریخ خود جز جنایت نکرده، چگونه به مرجعیت اهانت می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته شهر اصفهان با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (ع)، گفت: ایشان الگوی زنان با فضیلت تاریخ است و اولین کسی است که وارد بهشت خواهد شد.

وی با اشاره به سالروز فرار شاه خائن در ۲۶ دی‌ماه، ادامه داد: شاه با وجودی که از پشتیبانی تمام جهان کفر برخوردار بود و با ظلم و ستم خود صدها هزاران چشم را گریان کرد، مجبور به فرار شد و نتوانست بقای خود را تضمین کند.

حجت‌الاسلام میردامادی با بیان اینکه سه محور روز زن، روز مادر و آزادی باید تبیین شود، افزود: همه باید بدانند آن کسی که زنان را از دست ستم نجات داد اسلام بود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به خرافات پیش از اسلام در ملت‌های مختلف در خصوص زنان و دختران، ادامه داد: جهالت به گونه‌ای بود که اگر به مردی می‌گفتند صاحب فرزند دختر شده‌ای غضبناک می‌شد و دختر را برای خود ننگ می‌دانستند و‌ حتی در برخی ملت‌ها آن را زنده به گور می‌کردند.

وی ادامه داد: امروز تمدن غرب، جز بهره‌کشی و استثمار و بردگی برای زنان ارمغانی نداشته است.

میردامادی تصریح کرد: اسلام به همگان آموخت صاحب دختر شدن موجب رحمت است، اسلام آموخت در مسافرت‌ها اول برای دختر هدیه تهیه کنید و آن‌ها را گرامی بدانید و پیامبر اکرم (ص) فرمودند بالاترین خیر در زنان است.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: در نگاه اسلام از دامن زن مرد به معراج می‌رود و دانشمندان و علما و بزرگان ما در امان مادران پرورش یافته‌اند ولذا اسلام می فرماید؛ بهشت در زیر پای مادران است و بهترین جهاد برای زن شوهر داری است و براساس اسلام محبت به زنان عین عبادت است و لازم است که آن را اظهار کنید.

حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به مرجعیت، گفت: این کشور که در تاریخ خود جز جنایت چیزی نداشته امروز جرات می‌کند تا به مقام مرجعیت و کسی که جهان اسلام عاشق او است توهین کنند، در حالی که کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسوی همه اولیای یکدیگرند و بدتر از ابوسفیان زمان جهالت است. 

امام جمعه موقت اصفهان گفت: شما به کسی که اهانت می‌کنید که عشقش در دل مردم جهان طنین انداز است ولی این افراد بی‌خرد، آن قدر درک ندارند که بفهمند امروز روز اسلام‌ و روز رهبر معظم انقلاب است. 

وی همچنین در خطبه اول نماز با اشاره به فرازهایی از آیات قرآن در خصوص قیامت، گفت: انسان آفریده شده است برای عالم آخرت و دنیا وسیله‌ای برای کسب توشه آخرت است.

پایان پیام/۳۶۴۹/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول