اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

برگزاری نشست مستندسازی حرفه ای و فاخر برای پروژه های بزرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نشست مشترک اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان ها و شرکت های تابعه با موضوع مستندسازی طرح ها، فعالیت ها و اقدامات بزرگ این وزارتخانه برگزار شد.

برگزاری نشست مستندسازی حرفه ای و فاخر برای پروژه های بزرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه امسال، شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل شرکت ملی پست درحالی برگزار شد که به منظور استفاده از قالب های استاندارد مستندسازی در حوزه روابط عمومی، از پرویز کلانتری و اعضای هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران، برای حضور در این جلسه دعوت به عمل آمد.

در این جلسه، کلانتری ضمن معرفی ظرفیت های انجمن مستندسازان، آمادگی این انجمن را برای همکاری و ساخت فیلم های مستند صنعتی از روند اقدامات و فعالیت های وزارتخانه و سازمانهای تابعه با استفاده از ظرفیت هنر سینمای مستند اعلام کرد.

محمد احسان خرامید، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات نیز با اشاره به پروژه های مهم و ملی در دستور کار وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم، گفت: این وزارتخانه  در دوره اخیر چندین پروژه ملی، از قبیل طرح ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در کشور، اصلاح مهندسی زیرساخت ارتباطی کشور، ساخت پنج قطب داده، طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره های ساخت داخل، حمایت از کسب و کارها و پلتفرم های داخلی و توسعه ارتباطات روستایی را در دست اجرا دارد که با استفاده از ظرفیت های مستندسازی می تواند به معرفی بهتر و با گستره بیشتر آنها در جامعه کمک کند و این مجموعه برای بهره مندی از ظرفیت انجمن سینمای مستند اعلام آمادگی می کند.

بنابر این گزارش، مطابق آیین نامه مستندنگاری و ثبت تصویری طرح ها و پروژه های کشور که به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب هیئت وزیران رسیده، دستگاه های اجرایی مکلف اند برای اجرای طرح های دانش بنیانی که برای نخستین بار در کشور اجرا  و در آنها از فناوری های نوین بهره گرفته شده باشد و طرح هایی که موجب خودکفایی کشور در تولید یک محصول راهبردی شود، از ظرفیت انجمن های هنری و سینمایی از طریق ساخت فیلم مستند، مستندنگاری و ثبت تصویری آنها، با ثبت و ضبط دقیق فرایندهای اجرایی طرحها، چگونگی رعایت ضوابط فنی و ایمنی، ملاحظات زیست محیطی و حقوقی و مزیت های نسبی و رقابتی آن اقدام کنند.

انجمن مستندسازی سینمای ایران، تشکلی صنفی و غیرانتفاعی متشکل از کارگردانان سینمای مستند است که با عضویت بیش از ۱۵۰۰ مستندساز، عضوی از جامعه اصناف سینمایی ایران به شمار می رود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول