اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخستین نشست فلسطینی -آمریکایی پس از تشکیل کابینه نتانیاهو

سازمان آزادی‌بخش فلسطین از نخستین نشست طرف فلسطینی با یک هیأت آمریکایی از زمان تشکیل کابینه افراطی جدید رژیم صهیونیستی خبر داد.

نخستین نشست فلسطینی -آمریکایی پس از تشکیل کابینه نتانیاهو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان آزادی‌بخش فلسطین با صدور بیانیه‌ای از نخستین نشست با یک هیأت آمریکایی از زمان تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی در رام‌الله خبر داد.

بر اساس این گزارش، «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، امروز (پنجشنبه، ۱۲ ژانویه) با «هادی عمرو» نماینده ویژه آمریکا در امور فلسطین و هیأت همراه او دیدار و درباره روابط دوجانبه فلسطینی - آمریکایی، تحولات سیاسی منطقه به ویژه پس از انتخابات اخیر در فلسطین اشغالی و انتخاب کابینه جدید به ریاست «بنیامین نتانیاهو» دیدار و گفت‌وگو کرد.

الشیخ طی بیانیه‌ای که دفترش منتشر کرد، اعلام کرد که در رام‌الله این نشست برگزار شده و وی در این نشست با هیأت آمریکایی بر «نیاز به ایجاد افق سیاسی  که از راه حل دو دولتی مطابق با مشروعیت بین المللی محافظت کند» تاکید کرده است.

وی همچنین از رژیم صهیونیستی خواست که «تمام اقدامات یکجانبه و حملات روزانه علیه مردم فلسطین را که این راه حل را از بین می‌برد و فضای دشوار و پیچیده‌ای را ایجاد می‌کند که بر امنیت و ثبات تأثیر می‌گذارد، متوقف کند».

این در حالی است که چند روز پیش، کابینه رژیم صهیونیستی از اتخاذ مجموعه تصمیماتی تنبیهی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین اعمال کرد. این اقدام در واکنش به مراجعه تشکیلات خودگردان فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی برای پایان دادن به [استمرار] اشغالگری این رژیم، صورت گرفت.

از جمله این تصمیمات بلوکه کردن دارایی‌های تشکیلات خودگردان و اعطای بخشی از آن به صهیونیست‌ها برای جبران خسارت‌هایی است که تل‌آویو مدعی است، فلسطینیان با اجرای عملیات‌هایی به صهیونیست‌ها وارد کرده‌اند. تعلیق طرح‌های ساخت‌وساز فلسطینیان در منطقه (ج یا C) که ۶۰ درصد اراضی کرانه باختری را تشکیل می‌دهد، محرومیت شخصیت‌های مهم فلسطینی از «امتیازات» که عمدتا شامل مجوزهای تردد است و نیز اتخاذ تصمیماتی علیه سازمان‌هایی در کرانه باختری به ادعای تل‌آویو برای «فعالیت‌های خصمانه» تبلیغ می‌کنند، از دیگر تصمیمات کابینه نتانیاهو علیه تشکیلات خودگردان است.

بر اساس این گزارش، حتی دولت آمریکا بیم آن دارد که اتخاذ تصمیماتی از جانب بن‌گویر و اسموتریچ، دو وزیر جنجالی کابینه نتانیاهو، به متشنج شدن اوضاع در فلسطین و منطقه منجر شود و به همین دلیل اعلام کرده که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی این کشور به فلسطین اشغالی می‌رود.

 قرار است سالیوان اواسط ژانویه جاری برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات رژیم صهیونیستی از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، به فلسطین اشغالی سفر کند تا از جزئیات برنامه‌های کابینه جدید که قصد توسعه شهرک‌سازی و اشغال بیشتر اراضی فلسطینی و وادار کردن فلسطینی‌ها به ترک اراضی خود را دارد، مطلع شود.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول