اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

داده‌نما از بودجه| معافیت مالیاتی حقوق ماهانه تا 7 میلیون تومان/ 104 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان

بر اساس لایحه بودجه 1402 کل کشور که امروز از سوی رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شد سال آینده حداقل حقوق کارمندان دولت 7 میلیون تومان در ماه خواهد بود و تا این رقم درآمدها معاف از مالیات خواهد بود.

داده‌نما از بودجه| معافیت مالیاتی حقوق ماهانه تا 7 میلیون تومان/ 104 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، لایحه بودجه 1402 کل کشور که نشانگر پیش‌بینی درآمدها و هزینه‌های دولت در سال آینده است، بر اساس سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه و سند چشم‌انداز دولت تدوین شده است که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است از جمله ویژگی‌های لایحه بودجه سال آینده می‌توان به این نکته اشاره کرد که با وجود اینکه  درآمدهای مالیاتی در سال آینده به 838 هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد اما در عین حال نرخ مالیات برای شرکت‌های تولیدی 7 درصد نسبت به سال جاری کاهش خواهد یافت و بنابراین سیاست دولت این است که درآمد مالیاتی بیشتر از محل شناسایی پایه‌های جدید مالیاتی انجام شود و فشاری به پایه‌های موجود مالیات‌دهنده وارد نشود.

یکی دیگر از ویژگی‌های لایحه بودجه سال آینده این است که ضریب حقوق کارکنان دولت 20 درصد افزایش می‌یابد و با توجه به سیاست حمایت از جوانی جمعیت حق اولاد کارکنان 100 درصد و حق عائله‌مندی 50 درصد نسبت به سال جاری رشد می‌کند و حداقل حقوق کارکنان 7 میلیون تومان خواهد بود که تا این رقم درآمد افراد معاف از مالیات خواهد بود.

یکی دیگر از نکات مهم لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفتن 31 هزار میلیارد تومان برای تولید و اشتغال در کشور است که از طریق صندوق‌های عدالت و پیشرفت در استان‌ها اختصاص می‌یابد تا به این وسیله هدف عدالت‌محوری و آمایش سرزمین در کشور محقق شود. در راستای حمایت از معیشت و زندگی مردم و کاهش هزینه‌های نان مبلغ 104 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان در نظر گرفته می‌شود و 69 هزار میلیارد تومان هم برای کاهش هزینه دارو اختصاص می‌یابد که این رقم غیر از رقم یارانه مستقیم و منابع بیمه سلامت برای مردم خواهد بود.

همچنین برای کشاورزان 3 هزار میلیارد تومان یارانه تأمین کود و نهاده‌های کشاورزی اختصاص می‌‌یابد و شرایط دسترسی کشاورزان به تسهیلات بانکی هم آسان‌تر می‌شود. بر اساس لایحه بودجه سال آینده برای فصل آب 35 هزار میلیارد تومان منابع برای طرح‌های مدیریت آب و کنترل آب‌های مرزی و همچنین یک هزار میلیارد تومان برای آب‌های ژرف اختصاص می‌یابد. دولت قصد دارد بودجه سال آینده شفاف باشد و منابع محدود دولت برای حل مشکلات اساسی کشور هزینه شود.

متن کامل داده‌نما (موشن‌گرافی) را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

 

موشن گرافی لایحه بودجه 1402

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول