اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

برپایی نمایشگاه روند الکترونیکی کردن عملیات حج در عربستان+فیلم

عربستان به منظور نشان دادن تغییر روند عملیات اجرایی حج، اقدام به برپایی اکسپوی حج کرد که در این نمایشگاه برخی محصولات و برنامه‌ها برای الکترونیکی کردن روند تشرف به مسجدالحرام در معرض نمایش قرار گرفته است.

برپایی نمایشگاه روند الکترونیکی کردن عملیات حج در عربستان+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، عربستان در سال‌های اخیر به ویژه پس از شیوع کرونا الکترونیکی کردن روند اجرایی حج تمتع را در دستور کار قرار داد و حتی ولیعهد عربستان این اقدام را گامی به سوی توسعه در زمینه گردشگری زیارتی عنوان کرد.

امسال هم برای نخستین‌بار سعودی‌ها نمایشگاهی از دستاوردها و برنامه‌های حج متناسب با الکترونیکی کردن عملیات اجرایی آن با عنوان «اکسپوی حج» برگزار ‌و از مسؤولان کشورهای مختلف نیز برای حضور و بازدید از این نمایشگاه دعوت کرده‌اند. البته برخی از کشورها نیز در این نمایشگاه فعالیت‌های خود را برای الکترونیکی کردن فرایند اجرایی حج توضیح و به نمایش می‌گذارند که البته سعودی‌ها در این زمینه خود را پیشرو می‌دانند.

نمایی از اکسپوی حج در عربستان

یکی از غرفه‌های اکسپوی حج به قرارگیری مشاور اختصاص دارد که در این بخش از دستاورد جدید سعودی‌ها برای کاهش تعداد نیروهای ستادی و اجرایی رونمایی شد. با این محصول دیگر نیازی نیست همه کاروان‌ها روحانی داشته باشند و به این ترتیب با استفاده از مانیتور موجود در قسمت‌های مختلف مسجدالحرام، زائران می‌توانند شبهات و‌سؤالات شرعی خود را با قرارگیری روبروی این مانتیتور پرسیده ‌و کارشناسان سعودی مستقر در فضایی خارج از مسجدالحرام به آن‌ها به صورت آنلاین پاسخ خواهند داد. البته به گفته کارشناسان برخی کشورها، این اقدام برای زائران سعودی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و زائران سایر کشورها با وجود پاسخگویی کارشناسان به زبان‌های مختلف، تمایل چندانی به استفاده از این امکانات نخواهند داشت. 

سفر هیأت ایرانی به عربستان نیز به منظور بازدید از این نمایشگاه صورت گرفته است و تیم سازمان حج و زیارت در حاشیه این نمایشگاه نیز با مسؤولان حج سعودی دیدار و گفت‌وگو‌ کردند.

به گزارش فارس، عربستان در سال‌های گذشته با راه‌اندازی چندین سامانه در کنار الکترونیکی کردن روند‌ ثبت‌نام عمره‌گزاران و حجاج، فعالیت‌هایی نیز اجرایی کرده که توزیع آب توسط دستگاه‌های متحرک و صدور کارت ورود به مسجدالحرام با وارد کردن چندین شماره به صورت آنلاین از این اقدامات است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول