اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

رستمی: تشکیل جلسه برای حمایت از ازدواج‌های دانشگاهی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از برگزاری جلسات ستاد دانشگاهیان برای حمایت از ازدواج‌های دانشگاهی خبر داد.

رستمی: تشکیل جلسه برای حمایت از ازدواج‌های دانشگاهی

مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، تحول را راهکار دائمی تمام مسائل دانست و گفت: نخستین جلسه ستاد ازدواج دانشگاهیان  تشکیل شد و به امید خدا ماه آینده نخستین جلسه کمسیون دائمی برای پیش بینی راه‌‌حل و حمایت‌ها را برای ازدواج دانشگاهی برگزار می‌شود.

* ضرورت ایجاد تحول در آموزش عالی

وی افزود: در بحث آموزش عالی هم باتوجه به محدودیت‌های بزرگی که برای آموزش عالی کشور معتقد هستیم، احساس می‌شود آن چیزی که امروز در مجموعه کلان آموزش عالی وجود دارد با نظام تراز آموزش عالی فاصله دارد.

رستمی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی مرکز تصمیم گیری سیاست‌گذاری، مدیریت و نظارت بر این فرایند است ولی متاسفانه در بخش‌هایی موفق نبوده است، ما در حوزه سندنویسی و ترسیم نقشه راه موفق بودیم اما در حوزه اجرا و نظارت بر اجرا موفق نبودیم.

وی افزود: منظور ما پیشرفت علمی و حرکت در مرز‌های دانش و بحث تربیت کارشناس و نیروی متعهد و متخصص برای حل مسائل اجرایی است که دانشگاه‌ها بهتر از این می‌توانستند، عمل کنند.

رستمی خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی بر دوش متولیان آموزش عالی به خصوص وزارت علوم است و نظارت و پایش بر عهده آموزش عالی است، به نظر می‌آید که باید در این حوزه وارد تحول شویم که این تحول شامل ساختار‌های آموزش عالی، آمایش آموزش عالی، پذیرش دانشجو و توزیع پذیرش دانشجو، پذیرش استاد و نظام ارتقا و مدیریت در فضای دانشگاهی، تحصیلات تکمیلی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و به طور کلی مجموعه‌ای از مسائل است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول