اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلاش ائتلاف ناتو و اتحادیه اروپا برای حمایت بیشتر از اوکراین

ناتو و اتحادیه اروپا از افزایش حمایت از اوکراین برای مقابله با روسیه خبر دادند.

تلاش ائتلاف ناتو و اتحادیه اروپا برای  حمایت بیشتر از اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ناتو و اتحادیه اروپا روز سه شنبه متعهد شدند که حمایت خود را از اوکراین برای مقابله با روسیه تقویت کنند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پس از امضای بیانیه مشترک با مقامات ارشد اتحادیه اروپا گفت: «باید حمایت خود را از اوکراین بیشتر تقویت کنیم. باید به تقویت مشارکت بین ناتو و اتحادیه اروپا ادامه دهیم.»

 بر اساس این گزارش، کشورهای عضو ائتلاف ناتو و اتحادیه اروپا میلیاردها دلار تسلیحات به اوکراین در مقابله با روسیه فرستاده‌اند. آمریکا، آلمان و فرانسه اعلام کرده‌اند که خودروهای زرهی جنگی را به اوکراین عرضه خواهند کرد، اما کی‌یف درخواست کرده تانک‌های سنگین پیشرفته نیز ارسال شود.

یک شبکه خبری انگلیسی روز دوشنبه گزارش کرد که انگلیس در حال بررسی ارسال تانک‌های «چلنجر» به اوکراین برای مبارزه با نیروهای روسیه است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «اسکای نیوز» یک منبع آگاه از این گفت‌وگوها گفت که مذاکرات چند هفته است که با اوکراین در حال انجام است و هدف آن تحویل تعدادی از تانک چلنجر-۲ ارتش انگلیس به نیروهای مسلح اوکراین است(جزئیات بیشتر).

 به گزارش «خبرگزاری فرانسه» یک مقام ارشد اتحادیه اروپا  نیز گفت: «ما باید حمایت خود از اوکراین را بیشتر تقویت کنیم.»

«اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا گفت: «فکر می‌کنم که اوکراین باید تمام تجهیزات نظامی مورد نیاز خود را دریافت کند تا بتواند از عهده دفاع از کشورش برآید.»

این گزارش حاکیست، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه سه‌شنبه گفت، روسیه اکنون در حال جنگ با ائتلاف نظامی ناتو تحت هدایت آمریکا در اوکراین است و غرب در تلاش است روسیه را از هم فروبپاشد و در نهایت آن را از نقشه سیاسی جهان پاک کند.

وی در اظهاراتش گفت خودکفایی روسیه، غرب را که به دنبال تجزیه آن است، آشفته می‌کند. به گفته این مقام امنیتی روس، روسیه به ارتش و اطلاعات قوی برای خنثی کردن تهدیدهای نظامی نیاز دارد.

پاتروشف اظهار داشت: «رویدادها در اوکراین درگیری بین مسکو و کی‌یف نیست، رویارویی نظامی بین روسیه و ناتو و بیشتر از با همه ایالات متحده و انگلیس است.»

در حالی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دستور آتش‌بس دو روزه در سراسر خط مقدم درگیری‌ها در اوکراین را اعلام کرد، مقامات کشورهای غربی بر طبل خصومت با رد پیشنهاد آتش‌بس و اعلام تداوم حمایت نظامی از اوکراین کوبیدند.

پایان پیام/ ت 50

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول