اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

ارمنستان از میزبانی رزمایش سازمان پیمان امنیت جمعی سرباز زد

ارمنستان اعلام کرد که میزبان رزمایش نظامیان «سازمان پیمان امنیت جمعی» به رهبری روسیه در سال جاری نخواهد بود.

ارمنستان از میزبانی رزمایش سازمان پیمان امنیت جمعی سرباز زد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارمنستان روز سه شنبه اعلام کرد که میزبان رزمایش نظامیان  «سازمان پیمان امنیت جمعی» به رهبری روسیه در سال جاری نخواهد بود.

به نوشته روزنامه «مسکو تایمز» «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان  در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت که دلیلی نمی‌بیند که سازمان پیمان امنیت جمعی امسال در ارمنستان رزمایش نظامی برگزار کند.

پاشینیان مدعی شد که که این سازمان از محکوم کردن اقدامات اخیر جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی خودداری کرده است.

این در حالی است که  درگیری  بین باکو و ایروان که طی آن  بیش از ۶۵۰۰ نفر جان باختند با میانجیگری روسیه به پایان رسید و مسکو بلافاصله در اقدامی مسالمت آمیز نیروهای حافظ صلح خود را به قره باغ فرستاد.

سازمان پیمان امنیت جمعی مقر آن در مسکو است و اعضای آن روسیه و ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان هستند.در سال ۲۰۰۲، سازمان پیمان امنیت جمعی در جلسه‌ای در مسکو تصمیم گرفت که سازوکارها و ساختارهای همکاری بین کشورهای عضو معاهده امنیت جمعی را به یک سازمان بین‌المللی منطقه تبدیل کند و به آن وضعیت مناسب بدهد.

این ائتلاف امنیتی روز سه شنبه اعلام کرد که که به دنبال مکان‌های دیگری برای تمرینات است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، اظهارات پاشینیان را «نسبتا جدید» خواند و گفت: «در هر صورت، ارمنستان متحد بسیار نزدیک ماست.ما گفت‌وگو را ادامه خواهیم داد. از جمله در مورد موضوعاتی که اکنون بسیار پیچیده هستند.»

این گزارش حاکیست، ایروان می‌گوید جمهوری آذربایجان از اواسط دسامبر «لاچین»، جاده مهم که ارمنستان را به قره باغ وصل می‌کند مسدود کرده و این امر باعث کمبود غذا، دارو و سوخت شده است. برای مقابله با کمبود مواد غذایی، مقامات محلی قصد دارند کوپن‌های جیره بندی را عرضه کنند.

مقامات شهر «استپانکرت» در روزهای گذشته از ذخایر راهبردی خود استفاده کردند تا خرده فروشان قادر باشند مواد اولیه وارداتی مانند روغن آفتابگردان، شکر، برنج و نمک  را عرضه کنند.  به دنبال این اقدام ساکنان «استپانکرت» بازهم از کمبود مواد غذایی و احتکار آن‌ها گله مند بودند. گفته می شود که انبارهای مواد غذایی در قره باغ تا حد زیادی تمام شده و اکثر مغازه‌ها اکنون فقط لبنیات و نان می‌فروشند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول