اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هاروارد در حمایت از اسرائیل، قید همکاری با چهره مطرح آمریکایی را زد

هاروارد پیشنهاد خود برای جذب «کنت روث» چهره شناخته شده آمریکایی در این دانشگاه را به دلیل انتقادات او از رژیم صهیونیستی پس گرفت.

هاروارد در حمایت از اسرائیل، قید همکاری با چهره مطرح آمریکایی را زد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اقدام دانشگاه هاروارد علیه همکاری با کنت روث که تا سال گذشته میلادی ریاست سازمان دیده‌بان حقوق بشر را برعهده داشت، خبرساز شده است.

منابع رسانه‌ای غربی در گزارش‌های مختلف از اقدام جنجالی مسئولان دانشگاه مطرح آمریکایی علیه یک شهروند ۶۷ ساله و شناخته شده این کشور به دلیل مواضع وی در انتقاد از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، هاروارد پیشنهاد خود به یک کنشگر برجسته حقوق بشری را پس گرفت.

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، قرار بود دانشگاه هاروارد این چهره شناخته شده آمریکایی را به عنوان عضو «مرکز کار برای سیاستگذاری حقوق بشر» در مدرسه کندی هاروارد جذب کند.

کنت روث رئیس سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۲۲ سازمان دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورک اعلام کرد که دلیل این اقدام هاروارد، انتقادات این سازمان از اقدامات و مواضع رژیم صهیونیستی بوده است.

تنها چند هفته از ارائه پیشنهاد هاروارد به کنت روث که او هم قبول کرده بود، گذشت اما از هاروارد با او تماس گرفتند و گفتند که «داگلاس المندورف» رئیس دانشگاه با تایید این پیشنهاد مخالفت کرد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، کنت روث اعلام کرد که مقام‌های دانشگاه به روشنی دلیلی برای چرایی رد پیشنهاد خودشان و مخالفت رئیس هاروارد ارائه ندادند.

این رسانه آمریکایی در گزارش خود نوشت: «روث به عنوان پسر یک مهاجر یهودی و متواری از آلمان نازی، این موضوع را می پذیرد که کارهایش در سراسر جهان باعث ایجاد دشمن برای وی شده است.

این شهروند آمریکایی متولد نیویورک اعلام کرد که او به رئیس دانشگاه هاروارد گفته است که دولت‌های روسیه و چین مرا تحریم کرده بودند و «مطمئن هستم که دولت اسرائیل از من متنفر است و آخرش هم مشخص شد که این دوستی خاله خرسه بود».

سازمان دیده‌بان حقوق بشر طی سالیان گذشته چندین گزارش‌ با موضوع اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین منتشر کرد که باعث عصبانیت این رژیم شده بود.

در برخی از گزارشات این نهاد حقوق بشری، اینطور تصریح شده است که «به نظر می‌رسد اسرائیل علیه فلسطینیان جنایات جنگی مرتکب شده است».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول