اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

دبیرکل کمیته ملی المپیک: کسب مدال در بازی‌های آسیایی کار سختی است/ پیشنهادی برای انتخاب سرمربی امید نداشته‌ایم

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: کسب مدال در بازی‌های آسیایی آن هم در رقابت با چین و ژاپن و حتی کشورهای عربی کار بسیار سختی است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک: کسب مدال در بازی‌های آسیایی کار سختی است/ پیشنهادی برای انتخاب سرمربی امید نداشته‌ایم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز(سه ۲۰ دی ماه) در کمیته ملی المپیک برگزار شد.

سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان جلسه هیات اجرایی با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مباحثی که در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مطرح می شد را به نمایندگی از خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک و اعضا هیات اجرایی در خدمت شما هستم. امروز چهار موضوع در جلسه هیات اجرایی مطرح شد که خدمت شما عرض می‌کنم. اولین موضوع اینکه دوستان اصرار داشتند که جلسات هیات اجرایی زمان های آن را دقیق تر کنیم و تقویم سالانه داشته باشیم که با هم به توافق رسیدند که دو هفته یکبار همان روزهای سه شنبه باشد. تا پایان سال تقویم داشته باشیم.

وی افزود: نکته دومی که در جلسه مطرح شد، در خصوص یک متمم بودجه ای بود که قرار بود به فدراسیون های ورزشی پرداخت شود، ما جلسات و‌ نشست های خودمان را با فدراسیون هایی که در بازی های آسیایی مدال آور هستند با دسته بندی که انجام گرفته شده، یعنی قطعا مدال می آورند، آنهایی که شانس بالایی برای مدال آوری دارند و آنهایی که باید برای رشته خودشان تلاش کنند و‌هم برای توسعه رشته خودشان و احتمال مدال در آنها است، جلسات را شروع کردیم و حدودا ۱۷ جلسه با روسای فدراسیون ها گذاشته ایم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه گفت: گزارش جلسات را به اعضا هیات اجرایی تقدیم کردیم و در همین راستا هم گفتیم، خارج از بودجه سال ۱۴۰۱ یک متممی را بتوانیم پرداخت کنیم که این متمم خوب شاخص های هفت گانه را همراه خو‌د داشت و اختلاف نظرهای زیادی معمولا در شاخص های توضیع اعتبار ات وجود دارد، قرار بر این شد کمیته سه نفره‌ای از سوی هیات اجرایی منتخب شوند تا جدول را نهایی کنند و در اولین فرصت، هم کمیته ملی المپیک خارج از بودجه سال ۱۴۰۱ که به فدراسیون ها تا الان پرداخت شد یا اگر فدراسیونی هم به صددرصد نرسیده که حتما باید برسد، خارج از سقف 100 درصد بودجه، عددی در سقف 15 میلیارد تومان توزیع کنیم. در این خصوص به جمع‌بندی‌هایی اولیه رسیده‌ایم و در جلسات بعدی ابلاغ خواهد شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: تا الان کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌هایی که قرار بود کمک مالی کند، به طور متوسط 130 درصد پرداخت کرده است. پرداخت عدد مصوب شاید حدود 85 تا 90 درصد باشد اما خارج از سهمیه برای عضویت در فدراسیون‌های جهانی و گرفتن بلیط و‌ کمک‌هایی که به آنها کرده‌ایم، سرجمع رقم 130 درصد است. یعنی از آنچه مصوب کرده بودیم، 30 درصد بالاتر هستیم. حالا برخی فدراسیون‌‌ها کمتر و برخی بیشتر است و من میانگین را عرض کردم. امیدواریم با توجه به دو رویدادی بزرگی که برای کسب سهمیه المپیک و بازی‌های آسیایی هانگژو پیش رو داریم، کمک لازم را به فدراسیون‌ها انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: دستور جلسه سوم ما در خصوص بازی‌های جهانی ساحلی اندونزی بود. قرار بود سه تیم فوتبال ساحلی، کشتی و کاراته ساحلی اعزام شوند. در دوره قبلی مسابقات به میزبانی قطر هم سه تیم اعزام شده بود اما اگر فدراسیون دیگری زمینه داشته باشد، می‌توانیم اضافه کنیم از جمله رشته‌هایی مثل هندبال و قایقرانی و رشته های مثل والیبال ساحلی اگر زمینه آن مهیا باشد. امروز در این خصوص تصمیم‌گیری نشد و مقرر شد طی دو هفته آینده تصمیم گیری شود. برای سرپرستی کاروان فردی از کمیته یا هیئت اجرایی انتخاب می شود.

دبیر کل کمیته ملی المپیک هم‌ چنین از انتخاب دو رئیس کمیسیون خبر داد و گفت: مهدی فروتن که دوره قبل هم رئیس کمیته اخلاق بود مجددا برای این کمیته انتخاب شد. محمود گودرزی نیز به‌ عنوان رئیس کمیته آموزش انتخاب شدند و او از دانشگاهیان است که مسئولیت‌های اجرایی مختلفی داشته. درحال حاضر 7 کمیسیون در تیم جدید نهایی شده است. شورای راهبری برای کمیسیون‌ها تعریف شده که با دبیرخانه کمیته اعضای کمیسیون‌ها را نهایی ‌ تا این هفته کار خود را شروع کنند. هنوز 10 کمیسیون دیگر هم داریم. امیدواریم بتوانیم در جلسات بعدی هر جلسه 2 الی 3 رئیس را انتخاب کنیم که هر چه زودتر کمیسیون‌های 17 گانه کار خود را شروع کنند.

هاشمی در مورد انتخاب حبیب کاشانی و کندی کارها، گفت: ما اصرار داشتیم هرچه سریع‌تر سرپرست مشخص شود. پیش‌تر براساس توافق خسروی‌وفا، تاج و پولادگر و بنده در یک جلسه 4 گانه این توافق صورت گرفت. قرار بود بعد از جام جهانی تاج حکم حبیب کاشانی را ابلاغ کند. کسی هم در فدرسیون فوتبال مخالف او نیست. امیدواریم هرچه سریع تر تاج تصمیم‌گیری کند و کار امید که خیلی هم عقب است با سرعت پیش رود. چون هم برای کسب مدال بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک به این تیم امیدوار هستیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درخصوص گرانی ارز دغدغه و این که آیا با توجه به رویدادهای پیش رو این مسئله مشکل ساز نخواهد شد، گفت: از روزی که آمدیم این مسئله هم دغدغه خسروی‌وفا و هم من بوده. با توجه به تورم لحظه‌ای کارمان سخت شده. اعزام‌های ما ارزی است. همه سفرها امکانات و حتی فضای رقابت ما خارج از ایران است. باید با کشورهایی رقابت کنیم که اعتبار پولی و مالی بهتر دارند و تجهیزات کامل‌تری. سال آینده علاوه بر هانگژو بیش از 90 درصد کسب سهمیه را داریم و کار سختی در بخش ارزی داریم. دولت محترم در حال تنظیم لایحه بودجه است. هم کمیته هم وزارت در تلاش هستیم که همه تیم‌های خود و فدارسیوهای مدال آور را برای جنگیدن در مسابقات آماده کنیم. این درحالی است که کسب مدال در بازی‌های آسیایی آن هم در رقابت با چین و ژاپن و حتی کشورهای عربی کار بسیار سختی است. واقعیت این است که محدودیت‌هایی در دولت وجود دارد که نمی‌شود بیش از این اصرا کرد اما امیدواریم در بودجه دولت توجه کند. ما در بسیاری از رشته‌های پرمدال مثل دوومیدانی سهمی از مدال‌ها نداریم. اما این رشته‌ها در ایران امکانات ناچیزی دارند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا کاشانی برای قبول سرپرستی تیم امید شرط گذاشته است، گفت: هیچ چیز در این خصوص نشیده‌ام و فدراسیون هم هیچ مخالفتی در این زمینه نکرده‌ است. حتما دوستان درحال بررسی‌هایی از لحاظ فنی هستند که مشمول زمان شده است.

وی در پاسخ به این‌که آیا اطلاعی از انتخاب سرمربی تیم امید دارید یا خیر، گفت: واقعا اطلاعی از انتخاب سرمربی ندارم و این موضوع را به رئیس فدراسیون واگذار می‌کنیم. ما فدراسیون فوتبال را مثل سایر فدراسیون‌ها دیگر می‌بینیم و تا یک جاهایی در کنارشان هستیم و این توقع را از رئیس فدراسیون و تیمش داریم و فقط پشتیبان آنها هستیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا کمیته ملی المپیک گزینه پیشنهادی خود در خصوص سرمربی تیم ملی امید را به فدراسیون فوتبال اعلام کرده یا خیر، خاطرنشان کرد: هیچ پیشنهادی نداشتیم و فقط درخصوص سرپرست تیم پیشنهاداتی مطرح کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که شایعاتی مبنی بر لغو بازی‌های آسیایی، گفت: هیچ چیز در این خصوص مطرح نشده است، جلساتی که داشتیم هیچ آثاری از لغو بازی‌ها را ندیدیم و باید منتظر باشیم و ببینیم فضای کرونا در چین چگونه است. خبری مبنی بر لغو اعلام نکرده‌اند و باید منتظر باشیم و ببینیم چه می‌شود.

مناف هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه روز گذشته خسروی‌وفا در جلسه هیات رئیسه فدراسیون جودو درخصوص بودجه و تاکید وی مبنی بر کمک مالی به برخی فدراسیون‌ها از جمله جودو، گفت: در زمینه کمک مالی به فدراسیون‌ها فقط بحث جودو نیست. فدراسیون‌های المپیکی، آسیایی و حتی فدراسیون‌هایی که احتمال و شانس کسب مدال‌ دارند، حدود 20 رشته هستند که کمک می‌شود و ارقام متفاوت است. تیم کارشناسی در این خصوص تصمیم‌ می‌گیرد. در مورد جودو هم این‌موضوع که شما اشاره کردید صحیح است. کارها را بر اساس اشخاص پیش می‌بریم که همین را به سال‌های آینده هم تعمیم دهیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک درخصوص تعیین تکلیف درخصوص لباس کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هم، افزود: برای بازی‌های آسیایی به این جمع‌بندی رسیدیم که با طراحان مختلف موضوع را بررسی کنیم و به شکل محدود 15 مجموعه را شناسایی کردیم. با آن‌ها مکاتبه کردیم و نشست گذاشتیم و تیم کارشناسی تعیین کردیم. قرار شد هر زمان که بهترین انتخاب صورت بگیرد، در کمتر از سه ماه اقدامات لازم برای تهیه لباس کاروان، انجام شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول