اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هشدارهای مدیریت بحران در مازندران/ امروز و فردا ادارات زودتر تعطیل می‌شوند​

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: امروز و فردا ادارات استان به منظور مدیریت مصرف انرژی زودتر تعطیل می‌شوند.

هشدارهای مدیریت بحران در مازندران/ امروز و فردا ادارات زودتر تعطیل می‌شوند​

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با اشاره به وضعیت جوی  اظهار کرد: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه سرد بارشی و تدوام و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته جاری شاهد کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما هستیم.

  وی افزود: از پیامدهای این سامانه سرد بارشی، یخبندان، آب‌گرفتگی در شهرهای غربی استان،‌ پدیده مه و کاهش دید، ‌لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال تردد در ارتفاعات و محورهای کوهستانی و خسارت به سازه‌های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی است. 

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با تاکید بر توجه به توصیه‌ها و هشدارها، بیان کرد: مدیریت و مصرف بهینه گاز باید مورد توجه مردم و ادارات دولتی قرار گیرد تا استان دچار قطعی گاز نشود. 

  محمدی تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان و با هدف مدیریت مصرف انرژی، همه ادارات استان مازندران، روزهای سه‌شنبه ۲۰ و چهارشنبه ۲۱ دی ماه امسال دو ساعت زودتر تعطیل می‌شوند. 

وی یادآور شد: رانندگان هنگام تردد در محورهای مواصلاتی به‌ویژه ارتفاعات و محورهای کوهستانی در هنگام شب علاوه بر به همراه داشتن زنجیر چرخ با احتیاط کامل رانندگی کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: کوهنوردان و طبیعت‌گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضاهای باز خودداری کنند. 

محمدی یادآور شد: شهرداران استان علاوه بر پاک‌سازی و لایروبی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی نسبت به بازدید و مقاوم‌سازی تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی اقدام لازم انجام دهند. 

وی اظهار کرد: باغداران برای جلوگیری از سرمازدگی و یخ‌زدگی باغ‌ها مرکبات به‌ویژه نهال‌های جوان و محصولات سر درختی اقدام لازم را انجام دهند و به کلیه دستگاه های امدادی و خدماتی توصیه می‌شود، علاوه بر آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات آمادگی هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی را داشته باشند. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول