اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن در کالیفرنیا وضعیت اضطراری اعلام کرد

با ادامه وضعیت نامساعد جوی در ایالت کالیفرنیا، رئیس جمهور آمریکا در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد.

بایدن در کالیفرنیا وضعیت اضطراری اعلام کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه در واکنش به حوادث آب وهوایی شدید شامل طوفان، سیل و رانش گل‌ولای از هفته گذشته در کالیفرنیا در این ایالت اعلام وضعیت اضطراری کرد.

 به نوشته پایگاه «هیل»، طبق این فرمان وضعیت اضطراری، نیروهای فدرال برای حمایت از نیروهای امدادرسان محلی به کار گرفته می‌ شوند و وزارتخانه امنیت داخلی و آژانس فدرال مدیریت وضعیت اضطراری مسئولیت هماهنگی امدادرسانی‌ به مصیبت زدگان را به عهده می‌گیرند.

به گزارش «یاهونیوز»، طوفان و سیل شدید 10 روز اخیر در ایالت کالیفرنیا باعث قطع برق صدها هزار خانه و مکان تجاری در این ایالت و مرگ 12 تن شده است.

چند روز پیش مقامات منطقه «خلیج سان فرانسیسکو» در این منطقه طوفان سطح پنجم را که باعث زیر آب رفتن جاده‌ها و اتوبان‌ها شد اعلام کردند. به گزارش شبکه «ای.بی.سی 7» این طوفان صبح امروز دوشنبه به سطح سه رسید و انتظار می‌رود در تمام طول این هفته ادامه پیدا کند.

جو بایدن وضعیت اضطراری در ایالت کالیفرنیا را در جریان سفر به شهر «مکزیکوسیتی» با هدف شرکت در اجلاس رهبران آمریکای شمالی اعلام کرد. او روز یکشنبه به دنبال تداوم بحران ورود مهاجران در مرز جنوبی آمریکا، به شهر مرزی «ال پاسو» رفته بود.

خبرگزاری «رویترز» روز یکشنبه گزارش کرد،‌ عمده مناطق مهم ایالت کالیفرنیا برای هجوم بعدی هوای سخت آماده می‌شوند و بیش از ۵۶۰۰۰۰ خانه در کالیفرنیا بدون برق مانده‌اند.

آنطور که پیش‌بینی شد از روز دوشنبه بارش باران و برف کوهستانی کالیفرنیا را فرا می‌گیرد و طوفان‌های باران زای متوالی سطح رودخانه‌ها را به حد بالایی رسانده و مجددا باعث جاری شدن سیل در بخش زیادی از مرکز کالیفرنیا می‌شود.

ساکنان این  ایالت  به دلیل وقوع زلزله و سیل با وحشت به استقبال سال نو رفتند.  یکشنبه گذشته نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهر «ریو دل» در شهرستان «هامبولت» را لرزاند. به گفته مقامات «هامبولت کانتی»، بسیاری از خانه‌های شهر به دلیل زلزله آسیب دیدند در حالی که برق نیمی از ساکنان قطع شد و ۳۰ درصد از خانوارها نیز بدون آب آشامیدنی بودند.

شهر ریو دل هم اخیرا شاهد زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر بود که ۲ نفر کشته شدند و خسارات گسترده‌ای به بارآورد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول