اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لاپید: نتانیاهو کودتای سلطه‌طلبانه خود را تکمیل می‌کند

در ادامه درگیریهای داخلی شدید در رژیم صهیونیستی، نخست وزیر پیشین این رژیم با حمله به بنیامین نتانیاهو، گفت که وی کودتای سلطه‌طلبانه خود را تکمیل می‌کند.

لاپید: نتانیاهو کودتای سلطه‌طلبانه خود را تکمیل می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یائیر لاپید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی شامگاه امروز دوشنبه به شدت به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی این رژیم حمله کرد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت به نقل از لاپید گزارش داد که طرح «یاریو لوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی، باعث کاهش اختیارات دادگاه عالی خواهد شد؛ نهادی که عالیترین دستگاه قضایی صهیونیستی به شمار می‌رود. 

وی با بیان اینکه نتانیاهو با این اقدامات، «کودتای سلطه‌طلبانه» خود را تکمیل خواهد کرد، ادامه داد: در صورت اجرای اصلاحات [پیشنهادی لوین]، ائتلاف [حاکم به رهبری نتانیاهو] خواهد توانست هر فردی را که از آن اطاعت نکند، مجازات و ساکت کند».

لاپید با اشاره به اینکه با این اقدام، «قضات به سیاستمدارن و مشاوران حقوقی [برای کابینه] به عروسک بدل خواهند شد»، خاطر نشان کرد: چه کسی هزینه تمامی اقداماتی را که انجام می‌دهند، پرداخت خواهد کرد؟».

این در حالی است که نتانیاهو روز گذشته مدعی شد که اصلاحات قضایی، «مظهر اراده رأی‌دهندگان اسرائیلی بوده است و این ادعا که اصلاح قضایی، پایان دموکراسی است، هیچ اساسی ندارد». 

وی با بیان اینکه طی دو دهه گذشته، موازنه بین قوای مجریه، مقننه و قضاییه در رژیم صهیونیستی به هم خورده است، گفت: این یک پدیده غیر عادی و بی‌نظیر در جهان است. این توازن طی سالهای اندک گذشته به صورت سریعتر از بین رفت».

وزیر دادگستری صهیونیستی با پایان ماه جاری میلادی قصد دارد اصلاحات ادعایی خود را آماده کند و آن را تحویل کمیته قانون‌گذاری در پارلمان این رژیم دهد. لوین چهارشنبه گذشته از اصلاحات فراگیر در سیستم قضایی این رژیم خبر داد. بر اساس این طرح، کابینه صهیونیست خواهد توانست قضات را انتخاب کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول