اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وقتی آقای مدیر معلم می‌شود

دانش‌آموزان کلاس چهارم یک مدرسه‌ای در ساری با وجود گذشت چهار ماه از سال تحصیلی بدون معلم هستند.

وقتی آقای مدیر معلم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نداشتن معلم برای دانش‌آموزان یک کلاس در ساری درست چند صد متری آموزش و پرورش شهرستان و استان در وهله اول غیرقابل باور است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری پیش از آغاز سال تحصیلی در نشست با خبرنگاران تامین نیروی انسانی برای همه کلاس‌های درس را جز عملکرد خویش به حساب آورده و خواستار مانور رسانه‌ای روی این موضوع شده است، این در حالی ست که در پایش های میدانی می توان مدارسی را پیدا کرد بدون معلم هستند.

برای مشکل کمبود معلم  این موضوع را با مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در میان گذاشتیم باور نکرد و خواستار بررسی بیشتر و درخواست فرصت پاسخگویی شد.

ماجرا از این قرار است که دانش‌آموزان کلاس چهارم در مدرسه صادقیه ساری از داشتن معلم مستقل محروم هستند.

مدیر و معاون مدرسه برای جبران کمبود معلم روزانه سرکلاس درس حاضر می‌شوند، بر اساس شنیده‌های خبرنگار فارس اولیاء مدرسه چندان تمایلی ندارند که این موضوع به جامعه و افکار عمومی کشیده شود و خودشان در حال رفع و رجوع امور هستند، ظاهرا این رفع و رجوعات نیازهای آموزشی دانش آموزان را تامین نکرده و پای این کم کاری به فضای رسانه‌ای باز شده است.

آقای مدیر هم ظاهرا که سرش  شلوغ است، پیگیری‌های اولیه را هم انجام داده و در نهایت، موضوع نداشتن معلم را نه تایید و نه تکذیب کرده است.

همانطور که در ابتدای گزارش مطرح شد، بنا به دلایل نامعلوم برای دانش‌آموزان کلاس چهارم پسرانه مدرسه صادقیه معلم اختصاصی در نظر گرفته نشده است.

ناظم و مدیر مدرسه تلاش کردند که این کم کاری را جبران کرده و هر از چند گاهی در کلاس درس حضور پیدا می‌کنند با تدابیر آقای مدیر و معاون مدرسه حداقل بر  روی کاغذ، کلاس درس را بدون معلم نگذاشته‌اند اما از نگاه دانش‌آموزان و اولیاء مدرسه؛ این کلاس معلم ندارد.

انتظار داشتیم که مدیرکل آموزش و پرورش مازندران پس از بررسی و به قطعیت رسیدن نبود معلم اختصاصی برای این کلاس آستین همت بالا بزند و نسبت به تامین نیروی انسانی و معلم کارکشته برای جبران نداشتن معلم در این مدت اقدام کند اما آقای کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پایان گفت‌وگو اعلام کرده که به دلیل کمبود نیروی انسانی و چینش چارت نیروی انسانی برای این دانش‌آموزان نمی‌تواند در سال تحصیلی جاری معلمی در نظر بگیرد و بنا به گفته والدین دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی مدیر و معاون مدرسه را به عنوان معلم بپذیرند و با این موضوع کنار بیاند که امسال آقا مدیر مدرسه معلم هم است.

در پایان این گزارش جای این سؤوال باقی می‌ماند که آیا متولیان آموزشی استان مازندران می‌پذیرند که فرزندان‌شان ۹ ماه از سال تحصیلی هر روز چشم به کلاس درس بدوزند که امروز آقای  ناظم است یا آقای مدیر؟

پایان پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول