اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

توزیع آبگرمکن‌ خورشیدی در روستاهای نواحی جنگلی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: آبگرمکن خورشیدی در روستاهای حاشیه جنگل‌های استان توزیع می‌شود تا وابستگی اهالی به چوب‌های جنگلی را در این مناطق کم‌تر کند.

توزیع آبگرمکن‌ خورشیدی در روستاهای نواحی جنگلی چهارمحال و بختیاری

اصغر احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در گذشته ۸۰۰ آبگرمکن خورشیدی در روستاهای حاشیه جنگل‌های استان توزیع شد تا برای سوخت از چوب جنگلی استفاده نشود و توزیع آبگرمکن‌ها وابستگی به چوب در این مناطق را کم‌تر کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: سایر خانوارها حدود ۳ هزار آبگرمکن نیاز دارند که مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این تعداد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: این اقدام در حفظ درختان تاثیرگذار و تأخیر در ادامه کار به خاطر کمبود اعتبار بوده است، تا کنون هرچه اعتبار در حوزه صیانت در اختیار داشتیم را در این راستا صرف کردیم و پیشنهاد شده که تامین آبگرمکن‌ها در اولویت قرار بگیرد.

احمدی بیان داشت: البته صیانت از جنگل فرهنگ‌سازی لازم دارد و این موضوع حل‌کننده قطعی مشکل نیست.

وی پیشگیری و مراقبت، آموزش و ترویج، استفاده از ظرفیت جوامع محلی و فرهنگ‌سازی را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای حفظ درختان دانست و گفت: آگاه‌سازی مردم نیز راه دیگری بود که از این طریق جایگاه درختان و نقش درختان در حفظ شرایط اقلیمی و زندگی مردم برای اهالی ترسیم شود تا بهتر مراقب این سرمایه ملی باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه جنگل‌ها و مراتع سرمایه‌های ملی هستند و همه موظف به مراقبت از این سرمایه هستند، بیان داشت: زراعت چوب نیز یکی از راه‌های کاهش‌دهنده قطع درختان است که با مشارکت و از ۲ طریق توزیع اصله میان متقاضیان صورت می‌گیرد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول