اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تحقق وعده رئیسی در یزد/ بخش پیوند مغزاستخوان بیمارستان شهید صدوقی تکمیل شد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تکمیل وتجهیز بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان شهید صدوقی که از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به این استان بوده، انجام شده است.

تحقق وعده رئیسی در یزد/ بخش پیوند مغزاستخوان بیمارستان شهید صدوقی تکمیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، دکتر محمدرضا وفایی نسب ظهر امروز در جمع برخی خبرنگاران حوزه سلامت استان حاضر شد و با بیان این که بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان شهید صدوقی با زیربنای یک هزار و ۶۰۰ متر مربع و ۱۶ تخت بستری به اتمام رسیده است، اظهار کرد:‌ برای تکمیل و تجهیز این بخش تاکنون ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به  این‌که ساختمان کلین روم نیز در مراحل ساخت است، افزود: این بخش برای تولید، جداسازی و فرآورده‌های سلول‌های بنیادی و پیوند آن به بیماران نیازمند قابل استفاده خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به در نظر گرفتن آزمایشگاه کلین روم در بخش پیوند بیمارستان شهید صدوقی گفت: کلین روم دارای سه فاز است که فاز اول کلین روم قابلیت آماده سازی سلول و فرآورده‌های آن جهت پیوند به از خود بیمار به خود، در فاز دوم قابلیت آماده سازی سلول و فرآورده های آن جهت پیوند از افراد درجه اول به بیمار و در فاز سوم قابلیت آماده سازی سلول و فرآورده های آن جهت پیوند از سایر افراد به بیمار انجام خواهد شد.

دکتر وفایی نسب با بیان این‌که اعتبار هزینه شده در خصوص بخش پیوند مغز و استخوان از جمله مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان یزد است، تصریح کرد: تاکنون برای تکمیل فاز اول کلین روم ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل نهایی به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تا نیمه اول سال ۱۴۰۲به بهره برداری خواهد رسید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: برای تکمیل نهایی و آمادگی زیرساخت‌های بخش پیوند مغز استخوان این بیمارستان، اعتباری حدود ۱۰۰میلیارد تومان نیاز است.

وی در پایان گفت با راه‌اندازی کلین روم بیمارستان بخش پزشکی بازساختی و سلول درمانی در استان یزد فعال می شود  و قابلیت ارائه خدمات به سایر بیمارستان های استان و حتی استان های همجوار را خواهد داشت.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول