اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تائید نهایی اساسنامه منطقه آزاد اینچه‌برون در شورای نگهبان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از تائید نهایی اساسنامه منطقه آزاد اینچه‌برون در شورای نگهبان خبر داد و گفت: شورای عالی مناطق آزاد باید ظرف یک ماه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره را معرفی کند.

تائید نهایی اساسنامه منطقه آزاد اینچه‌برون در شورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمد دهنوی عصر امروز در حاشیه جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان گلستان در جمع خبرنگاران استان در خصوص آخرین وضعیت اساسنامه منطقه آزاد اینچه‌برون اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی که در موضوع ایجاد تحول اقتصادی در استان برای ما مهم بود و ما پیگیر آن بودیم و در سفر ریاست محترم جمهوری به استان جزء تقاضاهای اقتصادی ما بود، مسئله منطقه آزاد اینچه‌برون بوده است.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده در نهایت شورای نگهبان روز گذشته کلیت اساسنامه منطقه آزاد با جزئیات نقشه آن را تائید کرد و این موضوع برای ابلاغ به استان به دبیرخانه منطقه آزاد کشور ارسال شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: باید ظرف مدت یک ماه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد مشخص شود تا رسما این موضوع به استان ابلاغ شود و شاهد شروع عملیاتی منطقه آزاد اینچه‌برون باشیم.

دهنوی گفت: تنها منطقه آزاد در کشور هستیم که فاز مطالعاتی منطقه آزاد را هم پیش برده‌ایم و دو فاز مطالعاتی انجام شده و در انتظاریم فاز بعدی مطالعاتی توسط مشاور ارائه شود.

وی اضافه کرد: انشاالله در دهه فجر شاهد راه‌اندازی منطقه آزاد و رسما با دریافت کد منطقه آزاد، شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاری در این منطقه زون‌بندی‌هایی شکل گرفته و پس از ابلاغ کد منطقه آزاد و معرفی اعضا و مدیرعامل منطقه آزاد، بلافاصله اقدامات سرمایه‌گذاری و اجرایی را انجام خواهیم داد.

دهنوی تاکید کرد: بخشی از قراردادها و شروع به کار سرمایه‌گذاران منوط به تائید نهایی و انعقاد قرارداد نهایی بوده که با ابلاغ منطقه آزاد به استان این فرآیند تسریع خواهد شد.

پایان پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول