اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

حذف کنکور در رشته‌های پرمتقاضی امکان‌پذیر نیست

معاون اجرایی آزمون‌های سازمان سنجش کشور با بیان اینکه حذف کنکور در رشته‌های پرمتقاضی مانند پزشکی امکان‌پذیر نیست، گفت: حذف کنکور مسأله ساده‌ای نیست که فقط به سازمان سنجش و دانشگاه‌ها مربوط باشد بلکه مربوط به کل جامعه است.

حذف کنکور در رشته‌های پرمتقاضی امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسن مروتی معاون اجرایی آزمون‌های سازمان سنجش کشور در مصاحبه با برنامه «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: تعداد دفترچه‌های کنکور به ویژه در گروه تجربی به چهار دفترچه تغییر پیدا کرده و هر دفترچه هم یک پاسخنامه جداگانه خواهد داشت که بعد از پاسخگویی، پاسخنامه‌ها جمع می‌شود و دفترچه بعدی در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد.

وی از کاهش تعداد سوالات آزمون و بهبود مدت زمان پاسخگویی به سؤالات کنکور خبر داد و افزود: در گذشته فقط یک دفترچه عمومی و یک دفترچه اختصاصی داشتیم اما در حال حاضر تعداد دفترچه‌های اختصاصی به ویژه در گروه علوم تجربی را افزایش دادیم.

معاون اجرایی آزمون‌های سازمان سنجش کشور در مورد علت افزایش تعداد دفترچه‌های کنکور گفت: در گذشته یکی از راه‌های تقلب این بود که پاسخنامه تا آخر جلسه کنکور در اختیار داوطلبان قرار داشت لذا امکان اینکه سؤال از جلسه امتحان بیرون برود و مجدداً جوابش برگردد، وجود داد اما با تفکیک و جمع آوری دفترچه‌ها جلوی این موضوع هم گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته نهایت تقلب این بود که چهار نفر کنار هم قرار بگیرند و از روی دست هم نگاه کنند اما در حال حاضر وسایلی مانند عینک‌های دوربین دار و پاک کن و خودکارهای دوربین دار وجود دارد که از سوالات عکس می‌گیرند و با افزایش دفترچه‌ها و جمع‌آوری پاسخنامه‌ها و محدودیت در اینترنت امکان تقلب کمتر می‌شود.

مروتی با تأکید بر اینکه حذف کنکور در رشته‌های پرمتقاضی مانند پزشکی امکان‌پذیر نیست، گفت: حذف کنکور مسئله ساده‌ای نیست که فقط به سازمان سنجش و دانشگاه‌ها مربوط باشد بلکه مربوط به کل جامعه است در حقیقت حذف کامل کنکور زمانی امکان‌پذیر خواهد شد که همه عوامل در کنار هم قرار گیرند و در جامعه فرهنگ سازی شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول