اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

‌ضرورت تعیین تکلیف لایحه بودجه 1402 در سال جاری/ قانون برنامه ششم تا پایان امسال به قوت خود باقی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اهمیت بودجه برای همه فعالان اقتصادی، گفت: ضرورت دارد لایحه بودجه 1402 تا پایان سال تصویب شود.

‌ضرورت تعیین تکلیف لایحه بودجه 1402 در سال جاری/ قانون برنامه ششم تا پایان امسال به قوت خود باقی است

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد آخرین خبرها از لایحه بودجه 1402، اظهار داشت: لایحه بودجه در اختیار هیأت رئیسه مجلس است و باید از آنها پیگیری شود، هنوز لایحه به دست نمایندگان مجلس نرسیده و از سوی هیأت رئیسه هم اعلام وصول نشده است.

وی افزود: اگر لایحه بودجه اعلام وصول نشود و آن را موکول به تصویب قانون برنامه هفتم توسعه کنند، نه قانون برنامه به سرانجام می‌رسد و نه لایحه بودجه سال آینده به نتیجه می‌رسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: قانون برنامه ششم توسعه که سال گذشته به پایان رسیده بود یک سال تمدید شد و تا آخر سال جاری به قوت خود باقی است، از طرفی سیاست‌های کلی برنامه هفتم هم تدوین شده است و اکنون مجلس می‌تواند براساس سیاست‌های کلی برنامه هفتم و قانون تمدید شده برنامه ششم لایحه بودجه 1402 را تصویب کند.

فرهنگی گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس تاکنون تذکرات شفاهی به هیأت رئیسه مجلس اعلام کردند که چرا لایحه بودجه 1402 را اعلام وصول نمی‌کند.

وی تأکید کرد: لایحه بودجه دولت برای فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان و پیمانکاران بسیار مهم است. ارقامی مانند نرخ ارز، میزان فروش نفت، مالیات‌ها، دستمزدهای کارمندان، بودجه عمرانی و سایر مؤلفه‌‌های اقتصادی لایحه بودجه بسیار مهم است و باید تعیین تکلیف شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: اگر قرار باشد لایحه بودجه سال آینده بلاتکلیف بماند و قانون بودجه امسال را برای 2-3 ماه سال آینده تمدید کنیم، یعنی پرداخت‌های دولت در سال آینده مثل پرداخت‌های قانون بودجه 1401 خواهد بود و من موافق این کار نیستم، بلکه باید بودجه 1402 تعیین تکلیف و تصویب شود.

فرهنگی در پاسخ به اینکه رسیدگی به لایحه برنامه هفتم چقدر زمان می‌برد؟ عنوان کرد: این بستگی به سرعت رسیدگی مجلس دارد و حداقل 45 روز کاری زمان برای تصویب لایحه برنامه هفتم لازم است. زمان رسیدگی در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق و سرعت رسیدگی در صحن مجلس در این مسئله دخیل است.

وی تأکید کرد: من موافق تعیین تکلیف نهایی لایحه بودجه 1402 تا قبل از پایان سال هستم.

پایان پیام/ ت 68

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول